Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange hester holder di originale 318is dysene til??

Og hva må man gjøre me tenning/luft bensin blanding når man bygger om is til turbo...

Er e36 det er snakk om..:D

Mvh Kristoffer;)

Skrevet

Det er vel 250cc dyser orginalt på 318is? Vet ikke om de kan regne 1hk per cc på de bilene.

Spør A-dekk, sjekk også ut turbo tråden han har om 318is

Skrevet
Det er vel 250cc dyser orginalt på 318is? Vet ikke om de kan regne 1hk per cc på de bilene.

Spør A-dekk, sjekk også ut turbo tråden han har om 318is

har lest tråder om is turbo opp og ned men finner ikke...

har spurt a dekk men han har ikke v'rt inne p[ noen dager...

Skrevet

Hvis man går ut fra delenr på Realoem har disse dyse: 280 150 714

Og disse flower 192cc @ 3bar (samme dyser som 535i)

Hvis man da øker bensintrykket til 4.5 bar kan man lade 0.5kilo med 99% duty cycle på dysene (som er alt for høyt men i teorien) og få 200hk.

(ved 5 bar 94% duty)

Dette var reknet med AF på 12, hvis man magrer den ut får man jo lavere duty men kan diskuteres hvor lurt det er...

ved AF på 13 får man ved 4.5bar bensin og 0.5 ladetrykk en Duty på 91%.

Men dette er kun teori utfra Bsmotor sin kalkulator og ikke alltid det stemmer. A-dekk lader 0.7 og mener det går bra, vet ikke om han har målt A/F.

Skrevet

S[ hvis man vil lade rundt 0.6-0,7 bar så er det bare og sette inn 300dyser(kontra 250 originalt) dyser da eller??

Og hvordan finner man ut AF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...