Gå til innhold

jeg skal skaffe meg en alarm til bilen min type e38

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal skaffe meg en alarm til bilen min type e38. :D

Finnes det noen alarm klar i denne type bil ? han jeg kjøpte bilen av sier at det er alarm på bilen men den virker ikke, kun en dediode som lyser en stund på dasgbordet når jeg låser og så slukner den.

Da lurer jeg på en ting, går det og aktivisere den ? eller må man på BMW verksted for og kjekke om det er alarm eller ikke ?

Jeg har snakket med folk og di sier at på denn type bruker det var standard med alarm, Jeg har en bmw 740ia type E38 årsmodell 1995

Kan noen svare meg eller ? :shock::idea:

Hadde satt stor pris på det. :!:

Mvh: TOM T HALL eller e post le-je@online.no

Skrevet

Har du sjekket instruksjonsboken?

Min står på tysk så jeg skjønner ikke en dritt.

Min "lampe" lyser også rødt når jeg låser bilen, samt noen blink nå og da men har ikke fått forståelse av hva dette egentlig betyr.

Det er omhandlet i instruksjonsboken, men som sakt er min på tysk. Så hvis du mot formodning ikke har sjekket den så hadde det vært fint å få oppklart dette.

• 2 months later...
Skrevet
jeg skal skaffe meg en alarm til bilen min type e38. :D

Finnes det noen alarm klar i denne type bil ? han jeg kjøpte bilen av sier at det er alarm på bilen men den virker ikke, kun en dediode som lyser en stund på dasgbordet når jeg låser og så slukner den.

Da lurer jeg på en ting, går det og aktivisere den ? eller må man på BMW verksted for og kjekke om det er alarm eller ikke ?

Jeg har snakket med folk og di sier at på denn type bruker det var standard med alarm, Jeg har en bmw 740ia type E38 årsmodell 1995

Kan noen svare meg eller ? :shock::idea:

Hadde satt stor pris på det. :!:

Mvh: Leif Jenssen tlf 92043263 eller e post le-je@online.no

Jeg trodde heller ikke at jeg hadde alarm, helt til jeg reiste en liten tur med ferja.. Merkelig, men den har en tendens til å skru seg på der..

For å sjekke om du har alarm kan du gjøre følgende:

1. Lås bilen med førervinduet åpent

2. Åpne panseret

3. Da merker du fort om du har alarm eller ikke :wink:

Skrevet

Alarm står på utstyrslista på min bil, som "302 Alarm System", men trodde nå det var standard. Jeg trykker bare på låseknappen på nøkkelen, så er den aktivert.

På min er det bevegelsessensor og hele pakka. En firkanta dings på ca. 15x15cm som sitter innfelt midt i taket. Du får se om du har den.

Litt slitsomt faktisk, siden bikkja fint fikser å sette av alarmen, selv om hun står i bur.

Skrevet
Alarm står på utstyrslista på min bil, som "302 Alarm System", men trodde nå det var standard. Jeg trykker bare på låseknappen på nøkkelen, så er den aktivert.

På min er det bevegelsessensor og hele pakka. En firkanta dings på ca. 15x15cm som sitter innfelt midt i taket. Du får se om du har den.

Litt slitsomt faktisk, siden bikkja fint fikser å sette av alarmen, selv om hun står i bur.

Det går an å deaktivere bevegelsesensoren, iallefall gjør det det på E39. Husker ikke helt hvordan man gjør det, men husker at det er ganske enkelt.

Kan finne ut av det i morgen hvis det er av interesse.!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...