Gå til innhold

540ia Lekker olje

fredriko
 Share

Anbefalte innlegg

Nå begynner det snart og "bikke" over for meg, idag hadde jeg min nykjøpte 540ia touring 1994 modell på bukken for og bytte dekk, etter en times tid når jeg kom tilbake så låg det en liten oljeflekk på gulvet på ca 3cm i radius, tenkte at dette kom kanskje fra en annen bil som hadde stått der tidligere, så heiste jeg bilen høyere for og kikke under,

joda det kom fra min, det er ubegripelig vansklig og se hvor det kommer fra for det har runnet på masse stag osv oppi der så det drypper flere plasser men det er ikke sånn at det drypper hele tiden, bilen hadde trosalt stått en time på bukken og det hadde ikke komt mer en liten flekk på gulvet, men det er gale nok, jalfal når selgeren sa til meg at det aldrig hadde vert motorvask elns på den så lenge han hadde hatt den pga det var ikke behov for det fordi den ikke lakk eller svettet olje.

Begynner nå og lure på om jeg har kjøpt "katta i sekken" ting begynner og hope seg litt opp. RIMELIG forbanna nå.

Men noen som vet om det er en "standar" plass desse motorene kan lekke, eller noen spesielle pakninger som tåler mindre på desse motorene kontra andre motorer elns?

Takker hvis noen gidder og komme med råd til meg, her er alle råd nyttige.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...