Skaaren Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 hei. har no kjøpt meg en BMW M3, som kanskje vanosen er ødelagt på.. det kommer diesel lyd når bilen går på tomgang å opptil 1400 O min fra toppen der oljerøret kommer inn. nokken som veit ka dette kan være? er vanosen gåen? å er det kun BMW i norge som kan fikse/bytte vanosen? om den ikke er ødelagt, er det vanskeligt å gjøre dette selv?
Mikke1981 Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 Om vanos er ødelagt så blir lyden enda verre når du gir mer gass! Er ikke no nytt problem d der. Er ikke bare BMW som bytter vanos og var et sted som jeg ikke husker som var flink på vanos problemet. Men sikkert noen her inne som vet hva stede heter siden jeg har hørt det her inne
Glenno Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 Tror kansje det var Alf lie i oslo som var gode på vanos. Tronrud drm blåste åpnet vist opp og blåste reint. Prøvde sammenligne din mikke1981 e39 og min e34. Selv om det var forsjellige motorer kunne min virke som om kjede mitt var slakt./? ut ifra lyden, Hmm, http://www.drvanos.com/.
Skaaren Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2007 lyden forsvinner over 1400 O min. nokken som veit ka som evt må byttes? å om det er mye arb? pris? blir det effektap av dette?
Glenno Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 Vært en tråd i sommer her på bimmers.no som jeg mener omhandlet dobbel vanos og hvilke bytte del en person hadde kommet fram til kunne byttes. Hvilken motor har du Skaaren?
Glenno Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Nå fant jeg den linken jeg refererte til tidligere: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=55989 Prat med gutta i den linken, så ut til å kansje sitte på litt mere info.
Skaaren Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 fekk et råd om å bytte til tykkere olje, så eg byttet til 10W60 castoro olje. å da ble lyden mye svakere, men den er der fortsatt. så får vel sjå om et reperasjons sett kanskje gjør susen.. men har hørt en ting til. lyden er voldsomt kraftig når eg fyrer igang motoren, å den er kald. er dette normalt? fekk høre at dette var normalt...
Glenno Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Blir kansje galt å sammenligne men min M50. Skrangler litt første par sek så blir det borte. Om jeg kjører den litt varm, og så kjører den litt hardt kan skranlelyd/tikk høres (lurer på om slærk i kjede) fra vanos. Ennå ikke sikker på hva jeg skal gjøre videre. Få personer tror jeg har peiling på dette da ingen har entydige svar noen sted føler jeg.
glennern86 Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Tror jeg kan ha den samme lyden.. men har en link med en enkel beskrivelse på hvordan man kan unngå det problemet, og fikse det http://mukerji.co.uk/vanos/2.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå