Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såvidt jeg kan se er termostaten på S38-motorene rimelig spesiell, og går vel neppe overens med M50 slik M30-motorene gjør.. så er det da sånn at det finnes kun 79-graders til M5? Ingen varmere termostat for nordiske klima?

Den koster jo også ti ganger mer enn en normal termostat, i og med at den passerer 1000,- med god margin. :shock:

Sliter litt med at motoren ikke blir så varm som den burde nå i kulden, dvs. at oljetemperaturen blir grei, men vanntemperaturen er ikke helt der jeg vil ha den. Er det sånn med 79-graderen, eller kan det være noe galt med termostaten min?

Skrevet

har ikke peiling på m5 , men på min gamle e30 325ix var d en 80g som jeg bytta til 87. og da ble varmapparatet jævlig varmt. du kan jo prøve som ppf gjør bor ett lite hull øverst på termostaten da får du litt ekstra gjennomstrømning og at luft kan passere og gå til eksansjonstanken, litt rart vis d bare finns 79 g da.

Skrevet

Finner kun 79 grader i ETK. Er det virelig et problem at motoren ikke blir mer en 79 grader? Har 80 Graders termostat på min, og det virker helt fint :)

Skrevet

325ixturbo, jeg skal ha MINDRE gjennomstrømming, altså varmere termostat. Borring gir motsatt effekt.

pIMp, kjølevæska blir ikke veldig varm, typisk på streken før midten. Kjører man hardt stiger oljetempen opp mot 100 grader, mens kjølevæsketemperaturen gjerne synker i høye hastigheter f.eks. på motorveien. Dette er vanlig oppførsel, men det virker som den kjøler litt mer enn den burde. Kan virke som om termostaten kanskje ikke lukker helt igjen, så jeg skal ta det opp, men må bare få kjøpt inn pakningene først.

Tror ellers ikke det hadde skada å gått opp til f.eks. 88 graders termostat, da 88-92 er helt normalt på nordiske biler. Men finnes det ikke så finnes det ikke..

Skrevet
325ixturbo, jeg skal ha MINDRE gjennomstrømming, altså varmere termostat. Borring gir motsatt effekt.

pIMp, kjølevæska blir ikke veldig varm, typisk på streken før midten. Kjører man hardt stiger oljetempen opp mot 100 grader, mens kjølevæsketemperaturen gjerne synker i høye hastigheter f.eks. på motorveien. Dette er vanlig oppførsel, men det virker som den kjøler litt mer enn den burde. Kan virke som om termostaten kanskje ikke lukker helt igjen, så jeg skal ta det opp, men må bare få kjøpt inn pakningene først.

Tror ellers ikke det hadde skada å gått opp til f.eks. 88 graders termostat, da 88-92 er helt normalt på nordiske biler. Men finnes det ikke så finnes det ikke..

Hadde samme problem på min s50 motor. Termostaten lukket ikke helt så motoren tempen lå mellom de to første strekene. Byttet termostat og nå er det problemet borte. Er du NAF medlem får du bra rabatt på mekonomen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...