brannmester Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 har vel i dag funnet ut at topp pakningen min er gåen, noen som vet hvor man kan få fikset sånn i bergensområdet? søkefu nksjonen virket ikke, kan hende noen har svart på dette tidligere. det velter hvit røyk ut av eksosen, og lukter olje. Noen som aner hva dette kan koste? Mvh BB
Bonden Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Det velter røyk på samme måte ved turbohavari . Det ryker sjelden toppakning på dieselmotorene til BMW . Kont andre muligheter en toppakning.
brannmester Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2007 noen måte å sjekke dette på? veltet røyk ut... masse...
Bonden Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Ta av røret som går fra luftfilterhuset i framkant av motoren og ned til turbon når dette er tatt av kjenn på slakk i turbinakselen (den som stikker ut som en mutter ) i enden av turboen ,er det mye slakk ut og inn er det nok slutt .Kont olje nivå på motor.
brannmester Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2007 får sjekke i morra, ble litt frustrert, gikk inn, jekket en øl... og det blir sånn resten av kvelden... godt amn ikke har vakt
2000Touring Skrevet Oktober 21, 2007 Skrevet Oktober 21, 2007 Jeg dro turboen min for ganske nøyaktig ett år siden 99 320d. Da kom det oljedamp ut av eksosen. Jeg hadde så godt som ingen kraft igjen på motoren. Jeg kjøpte ny turbo på Turbopower i Kongsberg, tror jeg betalte ca8000 for den.
2000Touring Skrevet Oktober 21, 2007 Skrevet Oktober 21, 2007 På turboen min var forøvrig turbinakselen veldig løs, så hvis det er lignende på din så er du ikke i tvil om det er turboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå