Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg e34 540 touring. Har åsså kikka på m5 touring, men frykter det blir for dyrt i drift. Både med tanke på forbruk, forsikringer osv. Er dette stor forskjell på desse bilene? Har åsså tenkt på effekten. M5 har jo mer hester. Men er det betydli forskjell eller bare ett luksusproblem? 540`n har jo den deilie 8`r lyden som m5 ikke har da:) ender nok opp med 540 til slutt. Kunne bare godt tenkt meg å høre folks meninger eventuelle erfaringer her

Skrevet

Angående forsikring er det jo bare å ringe et eller fleire selskap så finner du forskjellen på de 2 bilene.

En kompis kjøpte seg en 730,men den går så stille at en må virkelig høyre etter for å høyre motorlyd. Vart nesten skuffa,hehe...

Antar at 4ltr går like stille?!?

M5 vil eg tro er meir "rå" i bruk,mens en 540 er meir behagelig og jamn for å si det sånn. Skulle eg hatt en bil til everyday-use hadde eg valgt 540,til helgebruk o.l hadde eg valgt M5.

Skrevet

hehe, jeg synes ikke det er så vanskelig å høre 4litern. det tror jeg ikke naboene heller synes. ;)

og lyden når man drar på er ikke akkurat noe jeg vil klage på.

forsikring på meg hos Gjensidige med 40% bonus og full kasko ble 14 000,-

5000,- for delkasko.

forbruket ligger på rundt 1,2 - 1,3 i "normalt" bruk. altså med litt unødvendig pådrag bestandig. når jeg hentet bilen kjørte jeg med et snitt på 0,95 over en distanse på 1300km, da selvfølgelig med en par noget unødvendige forbikjøringer osv..

så om noen kunne gitt oss litt tall på M5'en skulle du vel ha det du trenger for å bestemme deg. ;)

jeg valgte 540 rett og slett fordi jeg elsker V8 lyden! :)

Skrevet

540 er det definnetiivt deilig 8'er lyd i, og 4,0 literen går utrolig bra! Bedre enn 4,4 literen for den har jeg nå. Mer drag i toppen og turtallsvillig. Desverre ikke så lett å få tak i en med manuell kasse. M5 har nok enda høyere morofaktor, men er foholdsvis en dyr bil og holde + at det er kke så mange igjen som ikke er "godt brukt" for å si det mildt. Kjøp deg en 540! Skulle du bli frakjørt er det bare å få på en kompressor. Har sett de brukt både i Norge og Sverige til rundt 25000,- Da har du 411 hk, og kjører fra det aller meste..

Skrevet

ja, da står jeg fortsatt på 540. Skal tross alt brukes til dagli. Det vil nok bli for dyrt å ha m5 som hverdagsbil som dere sier. Dette med forsikring ja... har gjentatte ganger hørt at gjensidige er billigere en IF. selv betaler jeg 8500 på min e34 535, kun ansvar. har 40% bonus. Ringte å sjekka med gjensidige. Fikk en pris på 6400.

Skrevet

gjensidige pleier som oftest å være billigere til ungdom enn de andre....

en kompis av meg fikk pris på 46 tusen hos IF på en 2001 mod mr2 og 7500 hos gjensidige... :D

Skrevet

Siden det er så høy stemning for 540i her blant 540/740-eierne, så sier jeg heia M5! ;)

Alt er grommere! Interiør, motor, styling, styring, understell, etc. 8)

Det er heller ikke så lett å få tak i 540i med manuell kasse. Forbruket er nok ca. det samme, kanskje såvidt høyere på M5, delekostnadene nok noe høyere, og forsikringen litt høyere. Det største ankepunktet på M5 er at man alltid vil være redd for at den skal være borte når man skal kjøre seg en tur.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...