frank0312 Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 eg vil anbefale å bruke epoxy grunning og en to komponent bil lakk på toppen . jeg jobber som bil lakkerer til daglig ,og har sett i praksis mange ganger at bengalakk ikke funker på bil. den trekker fukt og da den ikke er en tett lakk og da ruster det under dette av erfaring . overtrol er fin å bruke i lag med tynn tectyl til hulrom å kanaler da denne danner bedre vedhefte . jeg bruker ppg sine bil lakker og international 2 komp epoxy grunning (intercure) denne fåes hos de fleste firmaer som driver med sand blåsing sprøytemaling. det som gjør at bengalakken trekker fukt er fordi den er 1 komp da forblir den uherdet og elastisk den har porer som vann trekker inni i ,mens 2 komp lakk herder tvers gjennom såkalt tett lakk
BreitBau Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 se her.. endelig ett "fagmessig" svar.. kunne ikke vært mer enig.. aner ikke hvordan denne 2 komponentlakken er.. men så lenge den ikke bli for hard går det vel greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå