Gå til innhold

535->540? kanskje bytte bil.


vegsir
 Share

atv, eller bmw 540?  

10 stemmer

  1. 1. atv, eller bmw 540?

    • bmw 540
      7
    • atv
      3


Anbefalte innlegg

planen min var egentlig å selge sykkelen min å kjøpe atv, men siden salget av sykkelen går heller dårlig og ikke får jeg innbytte. + at jeg har forelska med litt i 540 E-34 så vurderer jeg å selge bilen min for å kjøpe en slik en. og da kommer spørsmålene:

hva kan min 535 88mod være verdt? rundt 45-55.000?

annonsen:

url]http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1674457;username=

det som er av småplukk er følgende: tripptelleren slutta å funke en gang i mai måned. så den står bare på 299.9960km. vil tippe at den er gått et sted under 310.000. og så er den litt tregstartet, men starter alltid.

og så lurer jeg på hva svakheter 540 har. hva som er lurt å sjekke og hva som er grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

540 har noen svakheter, og det er disse:

- Boltene på oljepumpa løsner på grunn av vibrasjoner fra motor. Disse må strammes til, men det er null problem. Må ned med bunnpanna, så ser du de med en gang.

- Noen kuler i girkassa som slites med årene, og bør byttes mellom 150.000-200.000km. Symptomer på at disse er slitt, er når bilen går i revers når du har den i neutral og at den girer litt rart. Jeg har nå kjørt 207.000km med min, og har ikke merket noe av at den verken girer rart eller går i revers i neutral, så er nok bare annbefalt å bytte dem før 200, men ikke en nødvendighet. Jeg skal uansett bygge om til manuell nå, så da slipper jeg det problemet.

- Ellers er det vanlige e34 problemer som du sikkert kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54o er det ikke disse man må demontere motor på å sette inn div bolter med locktite for at de ikke skal ramle ut? 55 000 hørtes mye ut, vet en tilsvarende 92 mod med litt høyere km gikk for samme pris.

var bare et forslag et sted mellom 45-55.000. tenkte at kanskje prisen lå rundt i det området der.

oh 540 går langt. :lol: positivt. og så lyden da. men noen som vet ca forbruk. og hvor mye bedre enn 535 den går? de 540 jeg finner. er touring. veier de mye mere enn sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker veldig forskjell på draget fra 535 til 540. En kamerat av meg har en 535ia Hartge. Er vel 250hk eller noe sånt i den. Draget i den er merkbart dårligere. Drar dårligere over hele registeret, og lyden er jo så mye finere i v8'ern.

Forbruk på min (jeg har sedan), er på 0,8-1l på langkjøring (spørs helt på veien, om jeg har på cruise controll og hvordan jeg kjører), og 1,3-1,7 på blandet kjøring (pleier å ligge på 1,5. Drar du aldri på og kjører utrolig rolig og nesten ikke har gassen inne, får du den ned i 1,3).

Jeg har en 530 touring delebil stående, og den veier litt over 1800kg, mens min 540 veier vel omtrent akkurat 1700kg. Altså over 100kg tyngre. Det var på 530 med manuell kasse, så tror kanskje 540 touring med automatkasse veier enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker veldig forskjell på draget fra 535 til 540. En kamerat av meg har en 535ia Hartge. Er vel 250hk eller noe sånt i den. Draget i den er merkbart dårligere. Drar dårligere over hele registeret, og lyden er jo så mye finere i v8'ern.

Forbruk på min (jeg har sedan), er på 0,8-1l på langkjøring (spørs helt på veien, om jeg har på cruise controll og hvordan jeg kjører), og 1,3-1,7 på blandet kjøring (pleier å ligge på 1,5. Drar du aldri på og kjører utrolig rolig og nesten ikke har gassen inne, får du den ned i 1,3).

Jeg har en 530 touring delebil stående, og den veier litt over 1800kg, mens min 540 veier vel omtrent akkurat 1700kg. Altså over 100kg tyngre. Det var på 530 med manuell kasse, så tror kanskje 540 touring med automatkasse veier enda mer.

hm se det ja. har funnet 2 stk på internett. og begge er automat, og touring. så hvis de veier rundt 1800 ca. da. forbruket var jo litt nedtur. hører jo alle kamerater snakker om 0.6 på mila på smøkjøring.

bruker den mere ved bruk av cruisekontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruket var jo litt nedtur. hører jo alle kamerater snakker om 0.6 på mila på smøkjøring.

Er det 540 du snakker om med disse talla? I såfall er det rett å slett helt umulig å oppnå med en V8 motor mener nå jeg. Til å med 0,8- 1,0 på langkjøring som A.lien nevner her, er meget lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruket var jo litt nedtur. hører jo alle kamerater snakker om 0.6 på mila på smøkjøring.

Er det 540 du snakker om med disse talla? I såfall er det rett å slett helt umulig å oppnå med en V8 motor mener nå jeg. Til å med 0,8- 1,0 på langkjøring som A.lien nevner her, er meget lite.

nei nei. tenkte på at forbruket var litt mye o forhold til andre biler, med mindre motor ol. vet at det ikke er kjangs til å få en slik bil ned i det forbruket der. beklager at jeg formulerte meg feil :roll: (skrev jeg det riktig?)

på 535min så ligger jeg ca på 1.2 ved veldig pen småkjøirng. og har ikke hatt den nede i mere enn 0.9 på langkjøring. har riktignok ikke kjørt noe særlig langkjøring etter at jeg lærte hvordan en skal kjøre tomatkasse for å spare bensin da. men kan ikke tro forbruket vil være mindre i hvertfall.

men er nok verdt det med den lyden, og det utseendet. og menerj eg så her en plass på forumet at det gikk ann å få tak i kompressor til rundt 25.000kr. som vil gi ca 400hk :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ei strekning på 1300km fra Stord og ca til Bodø, hadde jeg et snitt på ca 0.95l/mil. og det må jeg si meg fornøyd med. han jeg kjørte sammen med kjørte en Chevy Tahoe med en 5,3 bensiner på 285hk, og brukte vel i sntt 1,2-1,3 l/mil. ;)

ellers siden jeg fikk bilen hjem har jeg hatt et snitt på rundt 1,3-1,4. og det er da blandet kjøring.

kompressorkitet til 25 000,- skulle jeg gjerne visst hvor du har funnet. for de 2 selskapene jeg har snakket med skal ha mellom 40 og 50 lapper for settet. riktignok ferdig montert og justert.

kan forresten og tenke meg til at om settet koster så lite er det nok en noget dårligere kompressor, som sikkert ikke ruller noe mere enn 30 000km. ESS sin komp skal klare 150 000km før overhaling.

når det gjelder holdbarhet på 8'ern og kasse sa han fra ESS at motor vanligvis ruller 500' før det begynner å bli slitt, mens kassa skulle klare 300'. med eller uten komp. og da regner jeg med at det er de kulene som lager trøbbel i kassa.

ellers mener jeg å ha hørt noe om en membran på veivhusventilasjonen som kunne bli dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ei strekning på 1300km fra Stord og ca til Bodø, hadde jeg et snitt på ca 0.95l/mil. og det må jeg si meg fornøyd med. han jeg kjørte sammen med kjørte en Chevy Tahoe med en 5,3 bensiner på 285hk, og brukte vel i sntt 1,2-1,3 l/mil. ;)

ellers siden jeg fikk bilen hjem har jeg hatt et snitt på rundt 1,3-1,4. og det er da blandet kjøring.

kompressorkitet til 25 000,- skulle jeg gjerne visst hvor du har funnet. for de 2 selskapene jeg har snakket med skal ha mellom 40 og 50 lapper for settet. riktignok ferdig montert og justert.

kan forresten og tenke meg til at om settet koster så lite er det nok en noget dårligere kompressor, som sikkert ikke ruller noe mere enn 30 000km. ESS sin komp skal klare 150 000km før overhaling.

når det gjelder holdbarhet på 8'ern og kasse sa han fra ESS at motor vanligvis ruller 500' før det begynner å bli slitt, mens kassa skulle klare 300'. med eller uten komp. og da regner jeg med at det er de kulene som lager trøbbel i kassa.

ellers mener jeg å ha hørt noe om en membran på veivhusventilasjonen som kunne bli dårlig?

aha. men et slikt forbruk kan jeg jo leve med.

ah jeg er fryktelig dårlig til å forklare meg. leste et sted her at det var en som hadde sett BRUKTE kompressorkitt til den prisen.

wow det var jo bra kjørelengde. har lagt ut annonse på bilen min. så får vi se om jeg får solgt den før sykkelen så kjøper jeg kanskje bil i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...