Gå til innhold

E30 motor oppsett.

oxygaxe
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen bra nonturbo oppsett for 325 motor med litt forskjellig innmat?

Det jeg har er:

2stk m20b25 motorer

1stk m20b20

Eta Veiv

324td veiv

+ masse mere dilldall...

Noen som kan poste noen bra oppsett?

Planen var turbobygg, men bilen skal kun brukes på bane, så jeg vil ha et oppsett som er litt mere driftsikkert enn turbo bygging, vil kjøre mer enn jeg må mekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, har turboen osv, men mener det blir for dyrt å bygge turbo, må jo ha en del annet tilbehør. dette er mest bare for å ha det morro på bane.

Men vil ha noe godt og enkelt. Regner med at det blir ikke mye tid i nær framtid til min bilentusiasme da jeg først og fremst skal bygge meg en ordentlig garasje, samt at jeg har 2 barn som vokser opp som krever mer og mer oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N/A trimming er mye mye dyrere enn turbobygg. Hvis det var det du tenkte på? eller skulle du bare ha original motor med litt ekstra krefter i form av åpent luftfilter og effektanlegg? Det kan jo bli artig bil hvis du vektreduserer bilen for det som går! :) Invisterer i noe ordentlig understell samtidig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er max avstiva, har 25% sperrediff, coilovers senking og tom for all unødvendig vekt. Bilen er grei.

Hadde en orginal 323 motor i denne, men den ble for slapp på driftinga.

Nå har jeg da som sagt ovenfor loitt deler å bygge av, derfør lurer jeg på om det er noen som har noen bra oppsett...

Ja er e30 det er snakk om.

1.jpg

Vingen bak er demontert... tidligere eier som hadde satt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvemonterte Dieselveiv, b20 råder og orginal b25 stempel i dag,

sammenligna med orginal m20b25 oppsett. den orginale gikk ca 3mm høyere en Diesel etc oppsettet, men fikk et lite problem, når jeg svingte dieselveiva forsiktig rundt tar stempelet i veiva like før bunnen.

Har jo lest om mange som har testet dette oppsettet men aldri fått med meg at stemplene har tatt i veiva på bunn.

Noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvemonterte Dieselveiv, b20 råder og orginal b25 stempel i dag,

sammenligna med orginal m20b25 oppsett. den orginale gikk ca 3mm høyere en Diesel etc oppsettet, men fikk et lite problem, når jeg svingte dieselveiva forsiktig rundt tar stempelet i veiva like før bunnen.

Har jo lest om mange som har testet dette oppsettet men aldri fått med meg at stemplene har tatt i veiva på bunn.

Noen???

Skjørtene må vekk. Mener å huske at dette har stått i ett par tråder.. Mulig jeg tar feil, har ikke gjort det selv. Bare lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det oppsettet der får du 8,6 i kompressjon med pre-facelift stempler og 7,97 med facelift stempler. Så du har nok noen hk+bedre respons å hente på å planslipe litt på topp/blokk. Kvassere kam og porting er jo heller ikke dumt hvis du bare skal sugetrimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...