xploticx Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 jeg kan kjøre lenge uten at den fusker men så plutselig begynner den å fuske, andre ganger begynner den med fuskinga sekunder etter at jeg har begynt å kjøre, den begynner å fuske helt tilfeldig. den begynner fuskinga med at det mister all kraft, akkurat som om noen skrur bensin tilførselen av for så å skru den på igjen. noen ganger må jeg gi full gass for å holde den i livet andre ganger trenger jeg ikke gi gass for at den skal holde seg i livet. jeg har ikke vann i olja eller olje i vannet, den suger ikke falskluft, har heller ikke frieksos, den lekker ikke bensin og luftfilteret er "nesten" nytt. tennplugger er nye, tenningsledninger er "nesten" nye samme er fordeleren har nettopp renset tomgangsregulatoren og "gass huset/throttle body" og LMM. trenger tips om hvor problemet kan ligge. jeg har en liten følelse på tett bensinfilter og -eller gåen bensinpumpe, har også en liten følelse på lambda sonden, så dette skal byttes uansett, men er det andre årsaker som kan føre til fuskinga?? Mvh xploticx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Oktober 23, 2007 Share Skrevet Oktober 23, 2007 Du kan jo starte med å lese av feilkoder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Oktober 23, 2007 Share Skrevet Oktober 23, 2007 er ikke så store mulighetene for å lese av feilkoder på en 89mod akkurat da! skulle til å foreslå en av coilene. men ser du har en 89mod, der er det vel bare 1 coil? ville uansett sjekket den, dersom du ikke har gjort det enda... Kondens i tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2007 tack så mycket, da skal jeg prøve å bytte coil og helle litt kondensfjerner i tanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2007 la merke til nå at bensinforbruket mitt stiger til månen og forbi når fuskinga begynner, prøvde kondensfjerner istad med ga ingen virkning, skal sjekke plugger og bytte LMM Tomgangsregulator og coil etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Winther Skrevet Oktober 23, 2007 Share Skrevet Oktober 23, 2007 Du kan også prøve og rense tomgangsregulatoren som står på, om d ikkje funke så skifte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2007 jeg har ikke fått henta delene mine enda, men jeg prøvde å koble ut tomgangsregulatoren mens den gikk på tomgang og skrudde motoren av og startet den igjen men ingen forskjell (skal det være forskjell når jeg kobler ut den?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet Oktober 23, 2007 Share Skrevet Oktober 23, 2007 Bytt bensinpumpe. Hadde en 520 før. Jeg opplevde akkurat det samme da bensinpumpa mi gikk. koster ikke all verden, og er enkel å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2007 bytta bensinfilter idag og hadde på såkalt "injection clean" som skal rense injeksjon systemet og dyser. den kjørte fint hele dagen men nå på kvelden, 5 min før jeg var hjemme begynte den å fuske, kan det være overslag i plugg ledninger? for bilen kan fuske nå sinnsykt men så fort jeg slår motoren av og starter den igjen rett etterpå er det som om den aldri har fuska. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet November 2, 2007 Forfatter Share Skrevet November 2, 2007 nå har det vært mye fram og tilbake og hadde bilen på diagnose i går og den eneste feilen som bilen registrerte var lambdasonden(også kalt oksygensensor) var gåen, hørte på pris på schmiedmann og de skulle ha 1200,- for en ny en, vet dere om andre plasser som selger denne billigere? jeg har hatt på 3 flasker med kondensefjerner men hjelper det vis det ligger masse vann i tanken, har en følelse av at det er det som foråsaker fuskinga da bilen har stått iro i 3 år før jeg fikk den å når jeg fikk den stod den iro i 2 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Jeg vil nok anbefale deg å kjøre til tanken er nesten tom. Så tappe ned tanken. Ligger muligen en del vann i den. Lambdasonden har visst en del å si. Denne må skiftes om den er gåen. 1200 kr tror jeg er en kurant pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 hva er enkleste metode for å drenere tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 biltema selger lamba for en mye billigere penge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xploticx Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 biltema har ikke til bmw, ifølge nettsidene til biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 nei, stemmer, ser det nå hmmm... jeg kjøpte nå min der, men tror bare jeg fant en med treleder jeg, bilen min slutta nå fjuske i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå