Bare_egil Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 så vidt jeg husker så slutter ikke den lyden når jeg trykker inn clutchen...men det husker jeg faktisk ikke helt, begynner å bli en stund siden jeg har kjørt bilen..
The StigMeister Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 la bilen gå på tomgang. så trør du inn cluchen å slipper den mens noen hører under bilen.. viss de blir en "raslelyd" når cluchen er ute så er de nokk ingående lager i kassa som er gåent. lyden forsvinner når du trør inn cluchen.lykke til Dyr sak å fikse?
steinar84 Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 se deg etter en brukt girkasse du. om du ikke er kompetent til å skifte slike ting selv, blir det fort dyrt å skifte slike ting på et verksted.
The StigMeister Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Skrevet Desember 6, 2007 Lyden kommer ifra girkassa. Er vel noe som må byttes ja! bah.. Men lurer på hva
Bare_egil Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 har fortsatt en følelse av at det er dårlig med olje eller veldig gammel olje som ikke smører så godt. Er sånn jeg har forstått lyden på bilen min hvertfall..jeg ville prøvd dette før jeg evt hadde gjort større ting..
The StigMeister Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Skrevet Desember 6, 2007 har fortsatt en følelse av at det er dårlig med olje eller veldig gammel olje som ikke smører så godt. Er sånn jeg har forstått lyden på bilen min hvertfall..jeg ville prøvd dette før jeg evt hadde gjort større ting.. Jeg ble jo anbefalt av Naf å bytte tetteringene i girkassa.. Så det har nok lekket ut litt olje.. men jeg ser ikke noe oljesøl.
Allez Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Forte har ett middel som skal fjerne lagerlyder i girkasser husker ikke helt va de het. har hørt om noen som har brukt det, dei har fått vekk ulelyd i girkassa, prøvde det selv men det funket ikke i mitt tilfelle.. tror de koster rundt 200kr for 250ml. det fyller du bare rett inn på girkassa, er kansje vert ett forsøk?
kazynor Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 noen som kan gi meg en forklaring på hva en hardy kobling er igjen?
majuz Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Forte har ett middel som skal fjerne lagerlyder i girkasser husker ikke helt va de het. har hørt om noen som har brukt det, dei har fått vekk ulelyd i girkassa, prøvde det selv men det funket ikke i mitt tilfelle.. tror de koster rundt 200kr for 250ml. det fyller du bare rett inn på girkassa, er kansje vert ett forsøk? Du har ikke lyst til og finne ut hva det heter for meg? Skulle gjerne hatt det, vet ikke om det hjelper i mitt tilfelle heller men, det er verdt et forsøk.. Inngående lager i girkassa rasler fælt, plagsom lyd.. noen som kan gi meg en forklaring på hva en hardy kobling er igjen? Enkelt forklart så er hardy koblingen en gummikloss som sitter festet mellom girkasse og drivaksel. Min er moden for skifting da den får bilen til og riste litt ved noen tilfeller, en gåen hardykobling tar også fort kål på inngående lager i girkassa Koster forresten ca 700kr..
The StigMeister Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Hvordan merker man at det inngående lageret til girkassa er gåen?
majuz Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Det kan du merke vet at, f.eks bilen står og går på tomgang, så hører du en rasle lyd som forsvinner når du trykker inn clutchen. Girkassa kan sikkert leve 100000km til, men fryktelig plagsom lyd..
bmw335i Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 høres ut som lite eller dårlig olje på diffen jah..hadde samme greia me min e30..da var d tomt for olje på diffen jah
Allez Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 hei majuz. den heter "forte diff treatment" eller noke lignande..
The StigMeister Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Var ikke oljen på girkassa som var dårlig. Tror faktisk at det er utløserlageret som lager denne lyden når jeg kjører. Lyden høres veldig godt ifra utsiden når jeg kjører. Høres veldig lik en kompressor! Er en veldig plagsom lyd
The StigMeister Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 MEN, nå har jeg forhørt meg enda mere, å da bikker det mest imot inggående lager i kassa! Skal få et verksted til å se på det neste onsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå