Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
la bilen gå på tomgang. så trør du inn cluchen å slipper den mens noen hører under bilen.. viss de blir en "raslelyd" når cluchen er ute så er de nokk ingående lager i kassa som er gåent. lyden forsvinner når du trør inn cluchen.

lykke til

Dyr sak å fikse?

Skrevet

har fortsatt en følelse av at det er dårlig med olje eller veldig gammel olje som ikke smører så godt. Er sånn jeg har forstått lyden på bilen min hvertfall..jeg ville prøvd dette før jeg evt hadde gjort større ting..

Skrevet
har fortsatt en følelse av at det er dårlig med olje eller veldig gammel olje som ikke smører så godt. Er sånn jeg har forstått lyden på bilen min hvertfall..jeg ville prøvd dette før jeg evt hadde gjort større ting..

Jeg ble jo anbefalt av Naf å bytte tetteringene i girkassa.. Så det har nok lekket ut litt olje.. men jeg ser ikke noe oljesøl.

Skrevet

Forte har ett middel som skal fjerne lagerlyder i girkasser husker ikke helt va de het. har hørt om noen som har brukt det, dei har fått vekk ulelyd i girkassa, prøvde det selv men det funket ikke i mitt tilfelle.. tror de koster rundt 200kr for 250ml. det fyller du bare rett inn på girkassa, er kansje vert ett forsøk? :roll:

Skrevet
Forte har ett middel som skal fjerne lagerlyder i girkasser husker ikke helt va de het. har hørt om noen som har brukt det, dei har fått vekk ulelyd i girkassa, prøvde det selv men det funket ikke i mitt tilfelle.. tror de koster rundt 200kr for 250ml. det fyller du bare rett inn på girkassa, er kansje vert ett forsøk? :roll:

Du har ikke lyst til og finne ut hva det heter for meg?

Skulle gjerne hatt det, vet ikke om det hjelper i mitt tilfelle heller men, det er verdt et forsøk.. Inngående lager i girkassa rasler fælt, plagsom lyd..

noen som kan gi meg en forklaring på hva en hardy kobling er igjen?

Enkelt forklart så er hardy koblingen en gummikloss som sitter festet mellom girkasse og drivaksel.

Min er moden for skifting da den får bilen til og riste litt ved noen tilfeller, en gåen hardykobling tar også fort kål på inngående lager i girkassa :cry:

Koster forresten ca 700kr..

Skrevet

Det kan du merke vet at, f.eks bilen står og går på tomgang, så hører du en rasle lyd som forsvinner når du trykker inn clutchen.

Girkassa kan sikkert leve 100000km til, men fryktelig plagsom lyd..

• 1 month later...
Skrevet

Var ikke oljen på girkassa som var dårlig. Tror faktisk at det er utløserlageret som lager denne lyden når jeg kjører. Lyden høres veldig godt ifra utsiden når jeg kjører. Høres veldig lik en kompressor! Er en veldig plagsom lyd :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...