Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen min oppå "løftebukk" idag for og ta av felgene og skifte dekk, kom tilbake en time etter ca og oppdaget en oljeflekk på ca 3 cm idiameter, tenkte med en gang at det forhåpentligvis var fra en tidligere bil som hadde stått der men det viste seg og komme fra min da jeg løftet den høyere og kikket under, ufattelig vanskelig og se hvor det kommer fra fordi det har rent olje rundt på diverse stag osv så det drypper fra flere plasser, men er litt forbannet nå mildt sagt, virker som jeg har kjøpt "katten i sekken" for og si det sånn, selgeren sa til meg at han aldrig hadde hatt motorvask på den fordi det ikke var nødvendig fordi den ikke svettet eller lakk olje.

Noen som vet om det er noen spesielle pakninger elns på m60 motorene kontra andre motorer som må byttes oftere?

Altså olja er tykk og svart, virker som motorolje, har sjekket bunnpanna da det ikke kom fra den.

Hadde vert veldig takknemelig om noen kunne komt med råd/tips om hvor det kan komme fra osv.

Takker

Skrevet

Det som er vanlig er at du må bytte ventildeksel pakningen både indre og ytre.

En annen ide som og er veldig sannsynlig er at ett av motorfestene dine er gåen, disse er oljefylte.

Tipper det er en av disse to tingene jeg.

Skrevet

Har samme bil med samme problem, har tidligere byttet begge toppdekselpakninger da disse bruker å lekke, men det lak fortsatt olje.

Lekker omtrent samme mengde som du beskriver.

På min bil ser det ut som at lekkasjen kommer fra øvre registerdeksel venstre side.

Har akkurat byttet pakning nr. 17 fra dette bildet:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10

Holder på med å skru sammen nå, skal si fra hva resultatet blir.

Ellers har jeg også hørt om at det kan lekke fra motorfester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...