Rabies Skrevet Oktober 23, 2007 Skrevet Oktober 23, 2007 Jeg har funnet fukt i gulvet på e36'n min. under førerstol og bakover. må vel ha ut teppet for å tørke det. har hatt bilen på naf test nylig, og de kunne ikke finne noe som skulle tilsi at den tar inn vann unntatt fukten da. er det vanskelig å få ut teppet OG få det på plass igjen?
Ad|oS Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Typisk sted hvor de lekker vann er fra takluka... Hvis det ikke er ekstremt mye vann ville jeg nok heller vurdert luftavfukter
Glenno Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Har du sjekket om det kan være gummipakning eller noe som kan være borte eller ødelagt?
Mikke1981 Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Jepp første jeg tenkte på å takluke... Fønner/ luftavfukter funger fint hadde ikke tatt ut hele teppet om det ikke var helt nødvendig!
Rabies Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 Ok. da slapp jeg det stresset med å plukke ut teppet da. er ikke så mye. her ikke takluke så det er nok ikke det som er grunnen. har sett at pakningen rundt antenna er litt ødelagt men tror ikke det skulle lekke inn i kupeen...
Ad|oS Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Er vel også noen plugger i gulvet i plast/gummi som muligens kan ha falt ut, slik at det har kommet inn vann her? Eller muligens "under" vinduet, altså mellom selve døren og pakningen som går opp mot vinduet? Sjekk ALT av pakninger, så er du sikker....
Rabies Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 får prøve på det ja. tenkte først å få tørket det og så om det holder seg tørt. det kjennes liksom ut som det ikke bare er vann. på en måte litt olje-lignende. men klar farge-
MrBimmer Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 det kan være rust rundt drenerings plugene under dørkmata. di er ikkje av gumi, det er noen gumi proper der og men di er til kanaler osv. lukete områder. di er for å klare å tektylere plaser som ska være tette Driver å puser opp e30 min. sviser rust. der skal eg tektylere alle kanaler og plaser du ikkje komer så lett til. det som er eit tips er å bruke feromax og tyntektyl. blande 50/50 bruke sprøyte dyse med slange. den er spesielt laget for dette. Så leter du etter alle såne plast pluger, og spile gåt med di stofa der. da er du enda mer sikra mot rust =) bare eit litte tips om du vill ha ein bmw som vare lenge Bmw her vært slørvete med tektylbehandlingen sin spesielt på e21 e30 e36
Rabies Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 ok. kan jeg se dette underifra hvis jeg løfter den på bukk eller må jeg ha ut interiøret? skal ha ny rustbeskyttelse under før vinteren så da kunne de vel evt. funnet ut av det. eller?
bjalle Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Ta med en lommelykt og kjør den gjennom en bilvaskehall som steemer skikkelig,som regel finner du lekkasjen da.
Rabies Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2007 så vidt jeg vet bruker den lite vann og olje. men har bare hatt den en måned så er jo ikke sikker. Skal jeg se etter damp som kommer inn i bilen da eller?
Ballder Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 så vidt jeg vet bruker den lite vann og olje. men har bare hatt den en måned så er jo ikke sikker.Skal jeg se etter damp som kommer inn i bilen da eller? Ta en liten smaksprøve rett og slett. Smaker det søtt på tungespissen så er det garantert frosveske. Tenkte det kunne være det siden du nevnte på at det føltes glatt og oljeaktig. Kan være en liten lekkasje i forbindelse med varmeapp. ute og går her.
bjalle Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 En vanlig feil hvis det er slurvet med frostvæske blandinga som smører vannpumpa og beskytter mot rust på bilens kjølesystem er at varmeapparat registeret begynner å ruste og etterhvert lekke,hvis det skjer så skal du kjenne frostveske lukt i bilen,Problemet er at registeret sitter inni dashbordet så du må demontere veldig mye for å skifte ut den lille (radiatoren)
LodeRunner Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Jeg har hatt vann innsig i min bil også. Det ble vått i a-stolpen på førersida, og under solskjermen. Så jeg trodde det var takluka til å begynne med, men hos meg var det kanalene som var fulle av drit. Da tettet dreneringshullet i kanalen seg, og vannet flommet over øverst i gummislangen som drenerer fra takluka. Fjerna driten i kanalen, og problemet var løst Hvis du hører vann skvulping i kanalene kan det være samme årsak. Som Ballder sier, hvis du mister vann på motoren kan det også være en kjølevanns lekkasje som gjør at det blir vått, men da bør du kjenne det på lukta ja Sett en vifteovn i bilen, og takluka på gløtt så tørker du ut bilen. -LR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå