Fliid Skrevet Oktober 24, 2007 Skrevet Oktober 24, 2007 Lukter lekk på varmeregister eller at plastikken bak dørtrekket på førerside har løsnet. Bare en lukt ^^
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 kan være så mangt... får prøvesmake litt etterpå=) forrige eier har nok ikke vært så nøye med vedlikehold som det fremgikk av salgsannonsen nei. idioten presterte faktisk å si at register reima var bytta. var ikke helt orientert da så jeg visste ikke at den hadde kjede. og luftfilteret var serriøst nesten helt svart. bilen gikk faktisk bedre med et nytt BILTEMA filter.
Magge Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Er enig med Fliid. Sjekk plasten bak dørtrekket. På enkelte biller kommer det in vann om dette ikke er orntli på plass
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 ser ut som jeg bør prøve det meste egentlig. hehe. hvorda får jeg av dørtrekket da? skrudd/klips?
Champ Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 du har vel et par skruer ved dørhåndtaket på innsiden, sitter i 2 plastplugger over skruene, så er vel resten klipsa på, skaff deg nye klips før du tar av dørtrekket da disse lett blir ødelagt.
Magge Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Kjøp deg en reperasjonshåndbok. Greit å ha om du eier en bmw:)
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 har lett etter rep. håndbok men finner bare til E46. en BMW forhandler kan vel skaffe de klipsene (?)
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 Ballder skrev: Rabies skrev: så vidt jeg vet bruker den lite vann og olje. men har bare hatt den en måned så er jo ikke sikker.Skal jeg se etter damp som kommer inn i bilen da eller? Ta en liten smaksprøve rett og slett. Smaker det søtt på tungespissen så er det garantert frosveske. Tenkte det kunne være det siden du nevnte på at det føltes glatt og oljeaktig. Kan være en liten lekkasje i forbindelse med varmeapp. ute og går her. Var ute og tok en liten smaksprøve... smakte litt søtt/bittert. ikke som rent vann i hvertfall. faen. jeg kan jo ikke demontere dashen... eller demontere går nok greit, det er å få det sammen igjen som vil bli vanskelig for min del.
Ballder Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Rabies skrev: Ballder skrev: Rabies skrev: så vidt jeg vet bruker den lite vann og olje. men har bare hatt den en måned så er jo ikke sikker.Skal jeg se etter damp som kommer inn i bilen da eller? Ta en liten smaksprøve rett og slett. Smaker det søtt på tungespissen så er det garantert frosveske. Tenkte det kunne være det siden du nevnte på at det føltes glatt og oljeaktig. Kan være en liten lekkasje i forbindelse med varmeapp. ute og går her. Var ute og tok en liten smaksprøve... smakte litt søtt/bittert. ikke som rent vann i hvertfall. faen. jeg kan jo ikke demontere dashen... eller demontere går nok greit, det er å få det sammen igjen som vil bli vanskelig for min del. Følg i hvertfall med på vann i motor for og forsikre deg om at det forsvinner noe der først i hvertfall. En liten trøst om det er frostveske, er jo at det ikke ruster da. Hadde en følelse av at det er frostveske siden det ikke var så veldig vått som jeg forsto. Til sammenligning så kan du jo ta en smaksprøve fra ny frostveske også, slik at du er "sikker" på at det er frostveske. Men husk... Ikke drikke!!! Bare en lite touch på tunga.
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 hehe. tenkte å ta en shot eller to jeg for å bli godt kjent med smaken.... bare å fylle på ny frosvæske da? syntes det var litt lite nå. men vil det si at det egentlig ikke er farlig å kjøre lenge med da. har egentlig ikke råd til å få noen til å fikse det for meg enda. må bytte dempere og opphengskuler og ha ny rustbeskyttelse under først.
Ballder Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Jo, det er forsåvidt til og kjøre med så lenge det ikke forsvinner flere liter i uka. Følg med som en gud på vannet om du ikke har slik nivå varsling som sier ifra når det har blitt litt for lite i tanken. Og hold nivået der det skal være. BMW er litt sær på vannmangel og varme. Anyway.. Følg med uansett, da elektronikk har en tendens til og svikte når det IKKE skulle ha gjort det.
Rabies Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 får gjøre det. kjøper jeg bare sånn konsentrat som blandes med vann da? dette er første skikkelige bilen min så er ikke så orientert. har bare hatt skabbebiler tidligere og der fylte jeg bare vann
Ballder Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Kjøp konsentrat ja, og halvbland med vann. Men sjekk at du ikke bland rød kjøleveske med andre farger!!! Da skal det visstnok bli en slags grøt ut av dette. Ikke erfart dette selv, men ryktene sier det. Mest sannsynlig er det ethylenglycol som er brukt på bilen din fra før av. Den røde typen har ett annet stoff som jeg ikke husker hva heter.
bjalle Skrevet Oktober 26, 2007 Skrevet Oktober 26, 2007 Den røde er laget spesiellt for aluminiumsblokk.
Rabies Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 har etterfylt frostveske og hvis jeg har en lekasje så er det nok bare en liten sjarmerende en. Blanda opp 8l for å være sikke. men det holdt med 2-4dl. Men det er garantert frostveske jeg har i gulvet mitt. hmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå