MrBimmer Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Det begynte med at eg knuste bunnpana på 320 motoren. Etter d så har det bare vaka på seg med skruinng. Så no skal bimmern bli 100% Deler som skal på er: Sorte de. Sorte baklykter Shadowline Fk automotiv justerbart. 325 bakstilng Powerplex foring Eksentriske berarms foringer. Diff brems. Styling. Det blir litt men ikkje mye. ein diskre og fin bakfanger og ei lita leppe foran er plana foreløpig. Men er ikkje siker på hva eg skal ha enda. Har set meg ut noe eg her lyst på. Og bilen skal oppatlakres i orginal fargen som er: Zinoborrot. Sån så bilen ut før eg begynte. Dag 1 Da ver d på tide å få letta opp bilen og begyne å ta av melomaksling ofg eksos vermeskold. Og ta ut intriøret. Men når eg skule begyne å rive det ut. Så merka eg at det var fokt i dørken. Der låva no ikkje bra. Det her va d vi gjor første dagen Dette bilde ble tat da vi sifta bakstiling til 325stiling med powerplex og eksentriske foringer. La opp nye bremserør framrå og bak. Nyt t styke einaste som ikkje er nytt er gumslangan som er der. Dag 2 var bare ein ryde og organiserings dag. Så da måtte vi jo ha ut bilen =) Dag 3 , 4 Da var det på tide å set i gang med å begyne å sjere ut rust da. Men etter vert som vi leita fant vi litt her og der. Men alt ska ordnes. Sjerte ut og tilpasa nye plater. Eg har med meg ein venn som hjelper meg. Mens ein av oss sjerer rust og tilpasser nye plater driver den andre med å fikser annet som ikkje er heilt i hundre på bilen. Så vi har tat av bakfnager for å fikse på ein bulk plus at den må av når bilen ska lakkes når den tid kommer.
MrBimmer Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2007 håper på d =) I hæla no. kommer sveise aparate for håpentlig vis =) Sat å reina litt på d i går. det blir ikkje akurat bilig =) Blir kostene melom 25-35 tusen. prisen kan variere om eg finner noe brukt eller ikkje. Det eg ikkje har skrevet er at eg har planer om å ta ein 325motor. Sette in langslags veiv kvascam og dobleventilfjører og chip. bare det koster mye.
Mikke1981 Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Dette høres bra ut som regel blir d dyrt jah!
MrBimmer Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Begynte med svesinga i dag. Eg tok noen bilder. Men da eg skule legge dem inn på datan var det noen som sjede så di bli sletet. Lurer på om mig aparate er feil instilt eg. for det bruk vell mye gas synst eg =) Brukte 100bar på sveising av 3 store firkanter. Det er ikkje så står flaske eg har. Men den er stilt inn på 21liter i min Det var sån da eg henta d. Regnet med at det er rett eg =) Sveisan vart i så fall bra. Dit tålte kneke prøve. Må teste og stile inn aparate før eg begynte på sveise vætø =)
MrBimmer Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 Da fant eg ut av det =) Mig aparate ver instilt feil. Det skal være 7-10 l/min ikkje 21 l/min som den stod på. Men det gjor ikkje noe at den var på 21 l/min men det var uøkonomisk =) Så lenge det ikkje har vert forlite gass så har d ingen ting å si. Venter på ny gass når så blir det ferdi med svesinga. Då blir det neste å legge opp ledninger til nyt anleg som skal sjulest godt. Og vorderer å sete inn elvindu i alle 4 døerene.
MrBimmer Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 bilder frå sveinga. Det står i gjen litt svesing. Men som sakt så mangler i gass. Blir vell i morgå no =)
MrBimmer Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 På vei til verkstede møte eg denne fine parkeringa =)
MrBimmer Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 I dag tok vi ut motoren og sate på servo sneke. Etter at eg er ferdi med svesinga og fåt montert intriøret begyner eg med motoren som skal få seg mye nye deler. Lurer på kas olje som skal på servoen eg og om den må luftes ? Noen som vet noe om d ? Det kommer til å sje mer med bilen en d som står på lista der oppe.
Tom Thorsø Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Hvor lang tid tok det å ta ut motoren og sette på servo sneke
Christer Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Dette blir bra.. godt å se flere som liker zinnoberot. fineste fargen man får til e30..
kimeide Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 en e30 skal faktisk være rød... konge farge
MrBimmer Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Hvor lang tid tok det å ta ut motoren og sette på servo sneke Brukte ikkje så lang tid. Men før vi begynte å ta ut motoren så rydda vi heile rommet. Plus det av vi penska på rostsid på sveisan ig der de va slipa bort lakken. Kun på å ta ut motoren brukte vi vell kanjse 1 og halv time ta av tanstanga og sete på den andre og feste beholderen. Kansje 45 min Bruker god tid. Lønner seg ikkje å strese
MrBimmer Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Christer kimeide Tusen takk. Liker godt den rød fargen ja. Har ein bmw til Men den er diamantsvart metalik Synest den fargen er fin og eg. Viss du tar en tit innom her så ser du bege e30mine med litt fakta =) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=616352#616352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå