Gå til innhold

Lite futt i varmeapparat, dårlig magnetventil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er andre her som har bytta magnetventilen til varmeapparatet. Syns det er dårlig futt i varmeapparatet, har egentlig vært det hele tiden. Men når jeg sitter på andre biler er det liksom badstuvarm luft som kommer ut av dysen, oss meg må jeg kjøre gjerne to mil før det begynner og bli deilig i cupeen.

Jeg hører at magnetventilen klikker innimellom (dette kun når jeg sette tempregulatoren på middels). Tar jeg tingern på den kjenner jeg denne klikkinga. Har ingen problem med å høre denne klikkelyden inne fra cupeen om bilen står på tomgang.

Så bare lurer på om den kan være kilden til mitt problem eller om BMW bare har dårlige varmeapparat.

Joda! Systemet er luftet skikkelig etter alle normer og termostat er byttet. Kommer jo varme ut, men den er ikkje skikkelig varm, kjennes ut som ca 40-45 grader.

Skrevet

hmmm hvor ligger denne magnetventilen da ? kan ikke si jeg kan høre noe slikt i min bil, jeg er litt plaga med varmen , kanskje mest med dårlig lufttrykk egentlig, kanskje skifte pollenfilteret, men kan ikke si jag hører noe klikking, kan du forklare hvor og hvordan ?

Skrevet

Sjekk filteret først. Hvis dette er tett har du nesten ikke varmeapparatfunskjon i det hele tatt. Har du sjekket termostaten ???

Skrevet

Det er ikke luftgjennomstrømmninga jeg klager på, men varmen!

Pollenfiltrene er skiftet for en måned siden.

Magnetventilen har jeg sjekket, og den funker überalles.

Termostaten ble byttet i fjor sommer, så tviler på at den er gåen allerede.

Som jeg skriver i første innlegg så er ikke dette noe som er kommet plutselig, men noe som har irritert i lengre tid. Noen som vet om vannpumpa bare blir dårligere og dårligere? Eller om den går rett fra funksjonell til disfunksjonell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...