Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe slitt oljepumpe tror jeg. Ved bakking og varm motor har jeg under 1 bar oljetrykk. Når er det oljelampa begynner å lyse?

Når jeg har tenning på andre hakket lyser batteri og oljelampa. men når motor er i gang og jeg kobler av ledninga til den originale oljetrykksføleren skjer det ingenting.

Skulle tro oljelampa skal lyse da?

Skrevet

på varm motor på tomgang har jeg også under 1 bar, ved kjøring fra 3tusen omdr og opp, ligger den på 3bar+.

lampen begynner ikke å lyse før den ledningen kommer i kontakt med jord. legg den til jord, og den vil lyse ;) det vil si, at lampen lyser ikke før det er 0bar..

Skrevet

fikk ikke kjørt så lenge med din oljetrykksmåler tilkoblet men har vertfall langt over 5bar med varm motor og pådrag, opp mot 7bar.

husker ikke tomgangsverdier, men ikke under 1 bar vertfall. dette er med en brukt m20 pumpe! den orginale oljetrykksbryteren slår ut på 0.2 bar,(stemplet i føler) og har man så dårlig trykk at den lyser er det på tide å stoppe.

Skrevet

nei, kun når dem kommer i jord... bare prøv det selv, er derfor den lyser når du vrir tenning, og lampen slukkes når startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...