Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vei hjem i går etter å vert ute på en liten "lufte tur" med bmw`en. alt virket som det skulle og jeg merket ikke noe unormalt på bilen, men da jeg kom hjem og parkerte, så jeg at det kom damp opp fra panseret, da jeg åpna opp panseret så lå alle bladene til vifta bak radiatoren strødd rundt om i panseret og det var fleire hull i radiatoren.. noen som har vert borti dette før eller vet hva som gjør at plutselig alle bladene knekker? kjente på radiator og motor osv om det var noe som var løst som kunne tatt borti men alt kjentes fast ut og ting såg ut som det skulle.. :?

Skrevet

Dette skjedde på en e30 jeg hadde, der var det slakke i vannpumpa slik at bladene på vifta tok i reimhjulet på veiva..

Skrevet

hmm.. ja.. fikk nå bytta vifta og starta den opp, såg ut som om det ikke var kast i noe eller noe sånt så håper at ting er i orden, men må kjøpe meg ny radiator da, noen som vet om en plass det er billig å bestille fra?

Skrevet

hadde samme problem på min.... der var det vannpumpa som begynnte å bli gåen.... så viftebladene tok inni den kappan som er festet på radiatoren.....

fikk hull i radiatoren så den lakk myyyyyyyyyyyyyye....

fikk loddet hullet i radiatoren med loddetinn...... veldig fint å bruke varmeflaske/gassbrenner eller hva det heter. til å varme opp radiatoren slik at loddetinne smelter til radiatoren.....

jeg syntes dette blei et bra resultat, men en kan se en liten flekk dagen etter på asfalten etter en har hatt en lang kjøre tur.. (lekker minimalt med kjølevæske)

kjøpte ny vifte og brukte den gamle viskoskoblinga...

så nå er det mest som nytt... hehe utenom den leie viftereima....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...