mudbug Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Er det noe her som har skiftet automatic lifte time oljen??. Hvilken oljen skal jeg bruke????. BMW sa at jeg trenger ikke å skifte, men jeg tror ikke på dem. All oljen vil bli nedbrytet med tiden som de er utsatt for varme, mekanisk og bla bla..
Bonden Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Olje type står på enten en klistrelapp eller på det grønne påfyllingslokket på bunnpanna på kassa,Ofte en esso olje med BMW delenr.
Andreas1 Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Har fått byttet denne oljen på hver service etter avtale med verkstedet (det står ikke at det skal gjøres i servicemanualen de normalt følger). Oljen er forskjellige etter type girkasse. På min 2002 med steptronic bruker de i følge kvitteringen varenr 83220403248.
bjalle Skrevet Oktober 25, 2007 Skrevet Oktober 25, 2007 Alle e39 med steptronic skal bruke Esso LT 711 41 lifetime oil og ikke noen annen type,den er spesiallaget for disse gearkassene.Oljen skal holde kassens levetid,men jeg kommer til å skifte ved 200 000,tør ikke ta sjangsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå