Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bilen er e36 320 coupe 97 modell. Fekk et supersport dtm effektanlegg fra gs idag. Alt passer til bilen.. utenom en ting.. feste bakerst er jo helt annerledes enn dei som står på bilen. Dei som står på bilen har på ein måte en klips funksjon. Sånn ser festene ut på potta (den svarte):

33321.jpg

Noen som vet hvordan jeg skal klare å få montert dette?

Skrevet

vet ikke om det er likt på e46 som e36 men på e36 er det to klemmer som holder potta på plass og så går de to klemmene opp i to fester igjen som er festet i et nytt feste opp i "taket", så hvis du fjerner de to boltene som henger i "takefestet" så vil du nok se at potta passer med de festene der med de boltene... men det er på e36, men trodde det skulle være ganske likt på de bilene...

hvis det hjalp?

Skrevet

takk for svar.. e46? dette er e36.

"så hvis du fjerner de to boltene som henger i "takefestet" så vil du nok se at potta passer med de festene der med de boltene"

Hva du mente her? Er ikke bolter der.. Har du bilder?

Skrevet

så ikke så godt på bilde ditt og så 97 så tenkte jeg e46 ;-)

hehe...

har ikke bilder, men det er ikke noe vanskelig... det som du tror er klipps, er bare to armer ned fra de festene du skal bruke :-) de holder potta de nede, men hvis du løsner de skruene (evt kapper de som jeg måtte) så er de armene festet i to eksosforinger lenger oppe, der er det en bolt i hver arm, det er de to festene de små pinnene på den nye potta de skal festes i... når du skrur det ned skjønner du hvor ting skal ;-) skjønte du det sånn ca?

Skrevet

jaja... men det er små pinner i forhold til resen av potta ;-) det er det jeg mener... legg deg under bilen og følg de små klipsene du... så ser du hva jeg mener... det er ganskje idiotsikkert å bytte ei potte ;-)

Skrevet

det han mener er vel at hvis vi kaller festene på nye potta NP så kaller vi de klipsa dine K, klipsen er festet i to gummi foringer lengre oppe vi kaller disse G og de er igjen festa i bilen.

Bil

-----

G

K

NP

Med denne nye potta kutter du ut Klippsa og tar potta rett på g foringene.

Altså

Bil

----

G

NP

Hadde litt gøy med det her men kansje du skjønner greia :D

Ps er litt innabords her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...