Gå til innhold

sveising av vannkanaler m20 885topp

Anbefalte innlegg

Skrevet

får skrive d samme til deg som noen skrev til meg da jeg spurte om d samme ( better safe than sorry. kjedlig vist alt funker bra og du har mls pakning osv, så må du kanskje kjøpe ny topp og pakning for at du skulle spare 2000 på sveising av topp, kansjke toppen er påkostet også da er d bortkastet hvis den skulle sprikke. har du råa til og tape den toppen har du råa til og sveise den også :roll: go helg

Skrevet
får skrive d samme til deg som noen skrev til meg da jeg spurte om d samme ( better safe than sorry. kjedlig vist alt funker bra og du har mls pakning osv, så må du kanskje kjøpe ny topp og pakning for at du skulle spare 2000 på sveising av topp, kansjke toppen er påkostet også da er d bortkastet hvis den skulle sprikke. har du råa til og tape den toppen har du råa til og sveise den også :roll: go helg

Ganske fornuftig. Tror cylmo i bodø sveiser topp. Hviss ikke, hvor kam jeg sende den?

Skrevet

Jeg ville helt klart ha kostet på de 2000 kronene på sveising. Det er en veldig billig "garanti". Autotrim i trondheim har vel sveiset noen topper..

Skrevet

Unnskyuld at jeg bryter inn i tråden her, med dumme spørsmål, men jeg skal også ta ut litt fler hester enn originalt av min motor, og jeg har hørt om betong i blokka, men aldri om tetting av kanaler.

Hva gjør man egentlig med toppen når man sveiser den? Tetter du igjen vannkanalene helt?

Hva med kjøling da?

Skrevet

autotrim itrondheim fikser dette ja. angående sveisingen så ser du at hullene på toppakninga er bare noen små hull. mens på toppen er det jo ett stort kjempe hull på ca 4cm som passerer cylinder veggen så da sveiser di igjen hullet for så å borre opp i samme dimm som topakninga, da får du en stivere topp og mindre tjangse for at sylinderen blåser ut mot vannkanalene. søk på forumet her og ppf så ser du bilder og masse tips :wink:

Skrevet
Unnskyuld at jeg bryter inn i tråden her, med dumme spørsmål, men jeg skal også ta ut litt fler hester enn originalt av min motor, og jeg har hørt om betong i blokka, men aldri om tetting av kanaler.

Hva gjør man egentlig med toppen når man sveiser den? Tetter du igjen vannkanalene helt?

Hva med kjøling da?

Betong i blokka?!? :roll:

Skrevet
Betong i blokka?!? :roll:

Jo , man fyller nedre halvpart av blokka med en spesiell type epoxy eller sparkel om du vil, for å gjøre blokka og sylinderveggene stivere. Dette hindrer kompresjonstap under forbrenning. Det meste av varmen i en motor ledes vekk av toppen og eksosanlegget så kjøling skal visstnok ikke være noe problem, men man bør bare fylle opp max 2/3 eller 3/4, eller rett over der hvor stemplet er når veiva står 90 grader. Det er vel da presset på sylinderveggen er størst. For ekstreme motorer kan man fylle helt opp, men da kan vel problemer med kjøling oppstå vil jeg tro.

Her er link til noen som selger slik masse, og denne er blandet med jern for at varmeavledningen skal være størst mulig.

http://www.hardblok.com/info.html

Takk 325ixturbo for forklaring på vannkanalsveising

Skrevet

Er vel greit å få inn noen nye løftere i samme slengen...

Skrevet
Er det mer som kan/bør gjøres når toppen er av?

Den skal sveises, planes og z45 turbokam skal monteres.

send den til stavanger til EBB siden du skal påkoste med kam og sveising uansett.! så har du en grom topp!

Skrevet

send den til stavanger til EBB siden du skal påkoste med kam og sveising uansett.! så har du en grom topp!

Kam har jeg liggende, kjøpte fra ppf tidligere i år. Har du nr til EBB?

Skrevet

Kam har jeg liggende, kjøpte fra ppf tidligere i år. Har du nr til EBB?

ligger en del bilder osv på nett av det han driver med, er en del på www.evo.no bla.. vis ikke har jeg en del bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...