Inline six Skrevet Oktober 26, 2007 Skrevet Oktober 26, 2007 Har et irriterende problem på min 328i. Den er vanskelig å sette i gir, spesielt på morgenen. Av å til er det også vanskelig å treffe riktig på tredje og femte gir Jeg har nylig skiftet oljen på kassen men merket ingen forskjell. Bestillte på originalnummeret på kassen, en type såkallt lifetime olje. Noen som har relevant erfaring med dette fra E46?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Hvordan vanskelig er den? bremser den ikke nok? Hvordan olje hadde du på? Merking på kasse?
Inline six Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Oljen heter mtf lt2. Kassen er merket med mtf lt1 men denne typen gikk over til mtf lt2 i senere tid. Bilen er verst å få i gir før bilen er varmkjørt. Litt vanskelig å forklare oppførselen til kassen, men før bilen er helt varm og jeg skal gire ned fra fjerde til tredje så går spaken til femte, må liksom ta spaken helt tilbake til senter å prøve igjen for å treffe tredje. Dette er ikke slik hver dag men av å til. Det som merkes best er om morgenen når jeg har rygga ut av garasjen og så prøve å få den i første må bruke unormalt mye makt.
eriklepe Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 jeg hadde kun problemer med femte gir, skiftet alle foringer i giroverføring ifm clutchskifte og problemet forsvant. Hvor langt har bilen din gått?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Forutsatte at giroverføring var presis (uten slitasje og ikke ut av justering),at clutch er ok osv. Skulle ikke være så merkelig å anta at Inline six har kontroll på dette all tid han er bilmekaniker...
Inline six Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2007 Bilen har gått 169000km, og clutchen virker å være bra, men jeg har jo ikke fått sett på clutchplata, trykkplata og lign. da. Kansje jeg kan prøve lufting da. Satt å fikla litt med girstanga tidligere i dag når bilen var kald og fant ut at stanga går lett i første viss man ikke presser så hart til venstre. Også forsvinner jo problemet når bilen blir varmere. Får se litt etterhvert er jo ikke så ille som det kan virke fra min beskrivelse bare litt irriterende da jeg er veldig opptatt av at alt på bilen skal virke optimalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå