Gå til innhold

Ulyder når vinterdekkene kom på - 320DAT - 03mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte krype til korset her om dagen og legge om til vinterdekk. Det har vært tendenser til vinter noen ganger her og liker ikke nærkontakt med grøfta og andre ting.

Har splitter nye piggdekk og felger, 205/55/16. Til min store ergelse kom det ulyder med en gang over 30 km/t. Dette er ikke dekkstøy men litt sånn ulelyd. Virker som lyden kommer både foran og bak.

Har sjekket skiver og bremseskjold foran og bak, men må vel av med skjoldene bak for å være helt sikker på om det ikke er noen steiner der. Dette er rart for det var ikke lyder med sommerdekkene, 255/35/18 og 225/40/18.

Noen som har vært borti lignende ført? Tips mottas med takk :wink:

Skrevet

er vel longshot men, har opplevd at enkelte som balanserer hjul setter loddene på feil sted slik at de tar i kalipperene. skulle ikke høres ut som uling, men det er det eneste jeg kan komme på.

Skrevet

Dette er nokk dekkene sin feil ja. Fikk også denne ulelyden som kan minne om lagerlyd når jeg la på vinterdekka på e46n. Hadde også samme problemet på mazdan når jeg la om på den, trodde det var hjullager men det var altså bare vinterdekkene :wink:

Skrevet
Dette er nokk dekkene sin feil ja. Fikk også denne ulelyden som kan minne om lagerlyd når jeg la på vinterdekka på e46n. Hadde også samme problemet på mazdan når jeg la om på den, trodde det var hjullager men det var altså bare vinterdekkene :wink:

Har du skiftet vinterdekk eller må man bare leve med den lyden? Er dette en kombinasjon av bilmerke og dekkmerke? Mener at Kleber er et bra piggdekk og det er nesten for jæ%&// å måtte bytte dekk......?

Lyden kommer ved kjøring på tørr/våt asfalt, har ikke fått prøvd enda på grus og snø/is.

Skrevet

Du vil nok se at den lyden forsvinner på et pent snødekke ja.

Om det er den rette kombinasjonen bil/dekk du har hvert uheldig med vet jeg ikke, men kan tilføye at vi på jobb for en god stund siden kjørte med nokian piggdekk..

Var rett og slett helt sykt hvordan det hørtes ut i den bilen.

Skulle tro at hjul lager var fylt med sand..

Forøvrig så var den en caravelle 5 seter med alt utstyr.

Altså ikke en billig bil..

Skrevet

Får gi dette en uke til før jeg klager til forhandler. Mulig dekkene må kjøres inn. De er som sagt splitter nye (felger også).....

Skrevet

Tror nok det ikke hjelper å klage,piggdekk lager ulyd så man må bare venne seg til det,piggfritt er eneste alternativ.Ta en tur på grusvei så skjønner du at det er piggene som støyer.

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei og hå! Lyden forsvant når sneen kom. Var i Kirkenes forrige uke og etter den turen så er dekkstøyen nesten borte på asfalt også. Var nok en innkjøring som skulle til og nesten 80 mil med kjøring..... :P

Skrevet

hvis du vil ha noen andre dekk, så ville jeg bytta fort som mulig. men K5 skal bra de.

skal du ha noe bedre, så må det bli mich northe. men samme ulyd.

men har du bytta bolter?

mm for lange?

hvis ikke så må det være at b lodda kommer borti caliper

Skrevet
hvis du vil ha noen andre dekk, så ville jeg bytta fort som mulig. men K5 skal bra de.

men har du bytta bolter?

mm for lange?

Ta deg tid til å lese heile tråden du...

Skrevet

men har du bytta bolter?

mm for lange?

Ta deg tid til å lese heile tråden du...

:clap:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...