Rogern Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 skal lakkere mye av e30'en i vinter og trenger en maske. noen som har erfaringer med forskjellige masker? priser linker? er d nødvendig med friskluftsmaske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 okei dette var nytt for meg. holder med en liten filtersak da kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 bruk maske du.. du får kjøpt det på byggmaker du skal ha en maske med kullfilter.. selvom lakken er vann basert så er ikke tynnern du skal ha oppi det.. å lakke uten maske eller med støv maske er ikke sunt.. du blir sår i halsen og hoster lakk i et par dager.. har lakka såppas med biler så dett vet jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 ok takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 dessuten med vannbasert lakk, så må du jo ha klarlakk... og den er ikke akkurat sunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Å lakkere uten maske blir kun utført av tilbakestående Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 og støvmaske duger ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 hei. er selv billakkerer og det er kun friskluftmasker som er godt nok. en kull maske hjelper ikke mot isozyanatene. lakkern er heller ikke vannbasert, men vann fortynnbar. Det vil si du kan tynne den med av ionisert vann. Det er fremdeles løsemiddler i lakken, ca 10%. du dauer nok ikke av å lakke bilen din en gang med vanlig kull maske, men den stopper bare de organiske løsemidlene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Det er rett sånn som bmw pat sier, for Isocyanater finnes det ikke maske som filterer det ut. da må man ha friskluftmaske som er koblet direkte friskluft. Har du mulig å få fatt i friskluftsmaske er det det allerbeste men de isåfall bør du ha maske for gass som tar bort de organsike løsemidlene. Isocyanater kan foresake astma... men det er i aller verste grad. det mest vanlige er at man blir tett i nesen eller snørret, irritasjonshoste, hodepine eller faktisk nesblod med mere... Lakkeringa bør utføres på et GODT ventilert rom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Om du skal lakkere lakkere mye ville jeg invistert i ei overtryks maske/frislufts maske, da du uansett legger ned noen kroner i sprøyter osv, så betal litt ekstra å behold helse litt lengre Holder på å utdanne meg til bil lakkerer selv så. Joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 litt OT dette her men trenger man oppvarmet lakkboks for å få et bra resultat. eller holder det med støvfritt moderat temperert rom...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 dessuten med vannbasert lakk, så må du jo ha klarlakk... og den er ikke akkurat sunn. Believe me! Jeg skulle "bare" lakkere et par spegl..Merka lite på grunning og met.lakken, men klarlakken irriterte utvilsomt. Skaffer meg maske til neste gang jeg Og så til et nytt spm; hvor mye må en egentlig ut med for en sånn maske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Å lakkere uten maske blir kun utført av tilbakestående Hehe! Jeg så en serie på Discovery som hetet -Biker build off-. Han som lakkerte den ene sykkelen der brukte ikke maske, hele sin karriere så hadde han ikke brukt maske. Han så noe tilbakestående ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå