Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Bullsh..!!! Kan overhode ikke forestille meg at det IKKE skal gå an å bytte batteri i de nye nøkklene. Er jo bare ett oppladsbart 3v lithium knappcellebatteri i nøkkelen, som koster ca en hundrelapp,- (Tror batteri typen er 2016) Gå innom nærmerste urmaker for å kjøpe det, da dette er ett batteri som brukes i mange klokker som er "lysdrevet" (Jobber selv i en urforettning, så dette vet jeg) Husk at du ikke kan sette i ett vanlig, ikke oppladbart, batteri. Dette vil eksplodere hvis det laddes via tenninga..!
Stephan.s Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Bullsh..!!! Kan overhode ikke forestille meg at det IKKE skal gå an å bytte batteri i de nye nøkklene. Er jo bare ett oppladsbart 3v lithium knappcellebatteri i nøkkelen, som koster ca en hundrelapp,- (Tror batteri typen er 2016)Gå innom nærmerste urmaker for å kjøpe det, da dette er ett batteri som brukes i mange klokker som er "lysdrevet" (Jobber selv i en urforettning, så dette vet jeg) Husk at du ikke kan sette i ett vanlig, ikke oppladbart, batteri. Dette vil eksplodere hvis det laddes via tenninga..! Nå snakker jeg utenfor min kompetanse her, men etter hva jeg har forstått så inneholder nøklene en GOD del info om selve bilen, så spørs om dette ikke resettes da når batteri fjernes. Og at de da ikke vil fungere med bilen den skal når nytt batteri er på plass. Som sagt, dette er litt "vill" gjetting fra min side.
kanari87 Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Bullsh..!!! Kan overhode ikke forestille meg at det IKKE skal gå an å bytte batteri i de nye nøkklene. Er jo bare ett oppladsbart 3v lithium knappcellebatteri i nøkkelen, som koster ca en hundrelapp,- (Tror batteri typen er 2016)Gå innom nærmerste urmaker for å kjøpe det, da dette er ett batteri som brukes i mange klokker som er "lysdrevet" (Jobber selv i en urforettning, så dette vet jeg) Husk at du ikke kan sette i ett vanlig, ikke oppladbart, batteri. Dette vil eksplodere hvis det laddes via tenninga..! Du får ta og åpne nøkkelen du da luring, og se hva som skjer.
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Bullsh..!!! Kan overhode ikke forestille meg at det IKKE skal gå an å bytte batteri i de nye nøkklene. Er jo bare ett oppladsbart 3v lithium knappcellebatteri i nøkkelen, som koster ca en hundrelapp,- (Tror batteri typen er 2016)Gå innom nærmerste urmaker for å kjøpe det, da dette er ett batteri som brukes i mange klokker som er "lysdrevet" (Jobber selv i en urforettning, så dette vet jeg) Husk at du ikke kan sette i ett vanlig, ikke oppladbart, batteri. Dette vil eksplodere hvis det laddes via tenninga..! Du får ta og åpne nøkkelen du da luring, og se hva som skjer. Har åpnet min flere ganger å skiftet batteri, men så har jeg den gamle typen da.!!! Men hvis man uansett må kjøpe ny nøkkel så kan man jo iallefall prøve å skifte batteriet.!? Stephan.s: Tror ikke minne slettes. I så fall så er det ikke noe problem å programere nøkkelen på nytt selv via tenningslåsen. På nøkkelen med vanlig type batteri, så kan man ha batteriet ute av nøkkelen i ca 30 min før minne/startsperre/låskode slettes.!
alek-m@online.no Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Poenget er at det går ikke ann å åpne denne typen nøkkel for å bytte batteri.. Du må kjøpe ny...
T.R.Melum Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg har den nye nøkkelen som lades under kjøring. Prøvde selv å åpne den da jeg ennå trodde det bare var å bytte batteri. Fikk åpnet den, og oppdaget at batteriet var "sveiset" fast med 2punkter. Ringte til Strandveien Auto (BMW-merkeverksted) i Trondheim, og de fortalte at det IKKE gikk an å bytte batteri, men at jeg måtte bestille ny nøkkel. Bestilte så ny nøkkel til ca 1700.- inkl. 18%rabatt, men den nye nøkkelen fungerte heller ikke. Verkstedet mente da at mottakeren var defekt. Mottakeren på min bil er den røde dingsen under speilet. Har ikke byttet denne ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå