eriklepe Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 bilen stoppet i morges da fruen skulle ut, hadde vel kjørt 2-3mil før det begynte å lyse på batteriet, og bilen stoppet like etter. Det rare er at hun fikk start på den etter et par minutter og kunne kjøre et par hundre meter før den stoppet igjen. batteriet lyste hele tiden. Jeg mistenker dynamo, men skulle ikke batteriet blitt 100% flatt da? Det hører kanskje med til historien at jeg monterte xenon for noen dager siden, men klarer ikke helt se sammenhengen der. noen råd?
kabeldeigen Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Sjekk børstene dine, kan være nedslitt. Gammelt batteri eller dårlig tilskudde poler på batteriet
eriklepe Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 jaha, batteriet er under et år gammelt så mistenker ikke det. Hvordan måler jeg best dynamo om den lader skikkelig? om jeg får start på bilen igjen da.
kabeldeigen Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Måle den mens bilen går på tomgang, 13,8-14,2 VDC er god lading.
eriklepe Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 Da har jeg vært å hentet bilen med henger, batteriet ladet jeg fullt opp. MEN, bilen startet ville ikke starte med det første. måtte gløde 3-4 ganger først, da startet den og fikk fint, ingen batterilys i dashen heller. Ladet 14V og 13,9 med stereo/lys osv på. Så det virker jo bra. Bilen starter fint når den er varm nå, og jeg har kjørt et stykke uten noen form for problemer. Har hørt rykter om en tilbakeslagsventil, men finner ikke noe i etk. Finner derimot en magnetventil som sitter på dieselpumpen, hvilken funkjson har den? Har en teori om at diesel renner tilbake igjen i tanken og gjør derfor at den ikke starter, men den forklarer ikke hvorfor den stoppet i fart?!?! La også merke til at viftereim var ganske slitt, men så lenge den lader på tomgang er det vel ok?
Tore Diesel Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Dersom hjelpepumpa i tanken ryker får du slike problem som du beskriver. Bilen kan stoppe i fart, og bli tung å få start på igjen. Men likevel rart at batterilampa lyser.... Så etter å ha sjekka litt gamle innlegg her, at du bytta hjelpepumpa i tanken sommeren 2005, så det er jo litt rart om den har tatt kveld igjen, men tror det er verdt å sjekke den likevel.
eriklepe Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 jepp det stemmer tore, matepumpen er byttet fra en annen gang den nektet å starte Var ute å startet den opp igjen her i sted, og da lyste batterilampe igjen fra 1ste sekund. Og da bare 12.5V på batteri Så da begynner jeg med å skru av dynamo og får den i orden først. Hvis ikke den hjelper på kaldstartene får jeg parkere den med rumpen høyt et sted for å ev. finne ut om det er et drivstofftilførselproblem. En annen tanke som slo meg, kan dieselfilter forårsake dette? Har aldri byttet det på denne bilen.
kabeldeigen Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Kan jo være tett diesel filter eller dårlig matetrøkk fra bensinpumpen
Bjørn 320 Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Sidan du hadde såpass dårleg ladespenning er det stor fare for at det er dynamoen. Og da helst børstane som er utslitte. Er vel kanskje eit par hundre kr for nye børstar, i motsetning til ny dynamo som fort kjem på eit par-3 tusen...
Tore Diesel Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Å dersom du aldri har byttet dieselfilter, som du skriver, hadde jeg gjort det også. Kan være lurt å gjøre det an gang i blant.
eriklepe Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2007 helsikkens trangt nedi der da. noen som har plukket ut dynamo før? Hva må demonteres før jeg kommer til? Og hvor finner jeg dieselfilteret?
kabeldeigen Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 helsikkens trangt nedi der da. noen som har plukket ut dynamo før? Hva må demonteres før jeg kommer til? Og hvor finner jeg dieselfilteret? Jeg byttet børster mens mens dynamo hang på plass. Trangt som bare F.. Men fikk det til. Filter er jeg jeg usikker, men skulle vel se det der nede en plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå