Gå til innhold

Tvilsom historikk på min M3 - hjelp?


LarsFromasj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg kjøpte M3'en min fikk jeg greie på at den var ombygd fra en 316.

Vel og bra det, men et par uker senere da jeg gikk bilen litt nærmere i sømmene oppdaget jeg at rammenummeret som er preget inn under frontruta var streket over, og ved siden av var det risset inn et nytt rammenummer - for hånd!

Det originale innpressede rammenummeret tilsvarer en BMW M3. Det stemmer overens med metallplata som er nagla fast i motorrommet. Det tilhører BMW Motorsport avdelingen.

Det merkelige er, at dette står godkjent i vognkortet, som også sier at dette er en BMW 316.

"UORG.INNPREGET U.NR. WBAAK5109XXXXXX, OVERSTRØKET WBSAK05040XXXXXX"

Med en gang tenkte jeg at bilen kunne vært skjøtet ved import, som mange av BMW M-bilene ble tidligere. Dette ser man lett hvis man titter under hattehylla fra bagasjerommet. Men her er det ingen spor etter skjøting.

Så, hva tror dere? Det er da tydelig at bilen er en original M3 tvers igjennom, men med papirer som sier noe annet.

Greit, det står godkjent i vognkortet, så jeg har vel lite å frykte, men det hadde jo vært interessant å vite hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan ha blitt tatt in som en 316 for å senke avgiftene.. kjenner mange som har gjort det og så godkjent den om senere.. sparer mange penger på dette.. det er i tilleg veldig ulovelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at den bilen ikke er skjøta da? er mange måter å skjøte på, viss du ser oppe ved a stolpen ser man at den er sveist på begge sider iallefall, så enten er taket på den skiftet (dette bør skiftes nå også) ellers er det skjøte i gulf og der ved tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at den bilen ikke er skjøta da? er mange måter å skjøte på, viss du ser oppe ved a stolpen ser man at den er sveist på begge sider iallefall, så enten er taket på den skiftet (dette bør skiftes nå også) ellers er det skjøte i gulf og der ved tak.

Ja, du sier noe der...

Hvorfor mener du taket bør byttes nå? Har ikke sett så nøye på bilen da den ble satt bort et par dager etter at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan se på taket at de er fullt av sparkel. prøve og bank litt på det med en finger så kjenner du at der er hardt som juling. gamle sparkelen har begynt å sprekke opp. så jeg ville iallefall byttet takplaten, de har gjort en dårlig jobb viss du ser i toppen av a stolpe. for mye glipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur dem har tatt karroseri bytte med en E30 316 som er krasja og har flyttet over motor og driv verk over til en m3 som er import bil. da er bilen automatisk 316 i vognkorte. da strek dem over den gamle rammenr og skriv inn den 316 karroseri nr på siden av.

Sånn gjor dem før, for å ungå avgifter. så snart dem har fått karroseri bytte på bilen som en 316 å flytter dem av alt av driv verk over igjen det som sto i bilen orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som andre sier. tipper det er blitt foretatt et karrossbytte, noe som er lovlig om du henter en lik bil i tyskland. en kompis har en s13 med samme greiene. rammenummeret er risset inn for hånd.

Problemet her er nok at det har blitt satt inn m3-motor igjen etter det er foretatt karosseribytte. men det kan jo godkjennes i ditt tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...