LarsFromasj Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hei! Når jeg kjøpte M3'en min fikk jeg greie på at den var ombygd fra en 316. Vel og bra det, men et par uker senere da jeg gikk bilen litt nærmere i sømmene oppdaget jeg at rammenummeret som er preget inn under frontruta var streket over, og ved siden av var det risset inn et nytt rammenummer - for hånd! Det originale innpressede rammenummeret tilsvarer en BMW M3. Det stemmer overens med metallplata som er nagla fast i motorrommet. Det tilhører BMW Motorsport avdelingen. Det merkelige er, at dette står godkjent i vognkortet, som også sier at dette er en BMW 316. "UORG.INNPREGET U.NR. WBAAK5109XXXXXX, OVERSTRØKET WBSAK05040XXXXXX" Med en gang tenkte jeg at bilen kunne vært skjøtet ved import, som mange av BMW M-bilene ble tidligere. Dette ser man lett hvis man titter under hattehylla fra bagasjerommet. Men her er det ingen spor etter skjøting. Så, hva tror dere? Det er da tydelig at bilen er en original M3 tvers igjennom, men med papirer som sier noe annet. Greit, det står godkjent i vognkortet, så jeg har vel lite å frykte, men det hadde jo vært interessant å vite hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 den kan ha blitt tatt in som en 316 for å senke avgiftene.. kjenner mange som har gjort det og så godkjent den om senere.. sparer mange penger på dette.. det er i tilleg veldig ulovelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 sikker på at den bilen ikke er skjøta da? er mange måter å skjøte på, viss du ser oppe ved a stolpen ser man at den er sveist på begge sider iallefall, så enten er taket på den skiftet (dette bør skiftes nå også) ellers er det skjøte i gulf og der ved tak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Tok feil av bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 det er ikke den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Det kan være tatt karosseribytte på en 316i, og da f.eks. brukt 316-motor/gir og bakstilling (tre "vitale" deler), og så godkjent den som M3 etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2007 sikker på at den bilen ikke er skjøta da? er mange måter å skjøte på, viss du ser oppe ved a stolpen ser man at den er sveist på begge sider iallefall, så enten er taket på den skiftet (dette bør skiftes nå også) ellers er det skjøte i gulf og der ved tak. Ja, du sier noe der... Hvorfor mener du taket bør byttes nå? Har ikke sett så nøye på bilen da den ble satt bort et par dager etter at jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hørtes kjipt ut! Men ta det opp med BT, de må da ha et svar på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 du kan se på taket at de er fullt av sparkel. prøve og bank litt på det med en finger så kjenner du at der er hardt som juling. gamle sparkelen har begynt å sprekke opp. så jeg ville iallefall byttet takplaten, de har gjort en dårlig jobb viss du ser i toppen av a stolpe. for mye glipe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 høyre rammevang foran må også rettes litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Du burde i hvertfall IKKE ta det opp med biltilsyn eller lignende, for skulle det være noe muffens ute og gå, så kan du ende opp med en bil uten papirer.. Eller i verste fall ende opp med kun papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 jeg trur dem har tatt karroseri bytte med en E30 316 som er krasja og har flyttet over motor og driv verk over til en m3 som er import bil. da er bilen automatisk 316 i vognkorte. da strek dem over den gamle rammenr og skriv inn den 316 karroseri nr på siden av. Sånn gjor dem før, for å ungå avgifter. så snart dem har fått karroseri bytte på bilen som en 316 å flytter dem av alt av driv verk over igjen det som sto i bilen orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 som andre sier. tipper det er blitt foretatt et karrossbytte, noe som er lovlig om du henter en lik bil i tyskland. en kompis har en s13 med samme greiene. rammenummeret er risset inn for hånd. Problemet her er nok at det har blitt satt inn m3-motor igjen etter det er foretatt karosseribytte. men det kan jo godkjennes i ditt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Vis det er den bilen jeg tror det er. så er den satt sammen av 3-4 andre biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå