micberg Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Hey! vurdere å kjøpe mæ en Bmw 320 e30 1986 modell, som har gådt 215 000, men selger informerte at tripptelleren ikke virket, og at motoren hadde litt feiljustert tenning. er dette noe som er vanskelig å dyrt å fikse ? jeg lurer, siden jeg har ikke lyst å kjøpe katta i sekken en gang til som gjort tidligere ! svar ønskes fortest mulig ?!
Stephan.s Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Forventer du virkelig svar når du bumper etter 1 min? Samt spammer div andre tråder som omhandler helt andre ting med det samme spm som innlegg 1 her? Nå svarer jeg ikke på det du spør om, men alikevel, dette blir for dumt. Når det kommer til feiljustert tenning så er nok ikke det store tingen å rette på hvis du har litt tekninsk innsikt. Sikker ikke dyrt heller på et verksted. Nå svarer jeg bare utifra det lille jeg vet, men det finnes sikkert andre her inne som kan forklare bedre.
George Constanza Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Justering av tenning kan man ikke gjøre manuelt, det skjer elektronisk. Er tenningen gal, er det en komponent som er utslitt, ødelagt. Spørr selger åssen tenningen ble ujevn. Kontroller svaret hans med et annet sørsmål. Da om han har skiftet motor mens han har hatt bilen. Mest sannsynlig har det med drivstofftilførselen, hvis det skjer impulsivt når motoren er driftsvarm. Ta en diagnose på det hos BMW, men det kan ikke være særlig kostbart. Finnes mye delebiler rundt omkring Man kan ta å sjekke det selv også om det er drivstofftilførselen. Se på pluggene. De skal ikke være dynket våte av bensin, eller helt svart sotede. Tripptelleren du forteller om, er vel egentlig km-telleren du mener. Km- standen ligger i både hjernen (ECM) og i speedometeret. Da er det enten en pære i speedometeret, eller for du Bmw mekanikerene til å få inn igjen km- standen. Eller er det speedometer telleren du mener? Speedometergiveren på e30/e36 ligger bak på kardangen. Bare å skifte.
Stephan.s Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Justering av tenning kan man ikke gjøre manuelt, det skjer elektronisk. Er tenningen gal, er det en komponent som er utslitt, ødelagt. Ahh, tenkte forgassermotor jeg med en gang jeg hørte årstallet på bilen. Feil fra min side der.
D.Toft Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 på 2literen justeres denn på fordeleren, siden den ikke står på kammen, er jo en 86 modell...
Aroid Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 på en 86 model M20 B20 motor så har den fordeleren på siden av motoren. og den justeres manuelt. Ta en tenningslampe på veiv hjulet og juster 19/22grader på 3000rpm og ta av vakum slangene når man gjør det.
George Constanza Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 ååå, ja ok....tenkte på e36 da jeg skrev det. trodde det ikke var så stor forskjell, mellom disse 2 modellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå