Gå til innhold

Anlegg til e34


 Share

Anbefalte innlegg

Jupp. Da er tiden inne for å bygge anlegg i bilen min og!

Har surfa litt frem og tilbake etter deler og prøve å finne ut hvordan jeg vil ha det.

Hittil har jeg leita frem:

  2x 12" Peerless XXLS-12 308SWR elementer til bagasjerommet

  Peerless Resolution 5 - 1"+5" til å ha foran

  Peerless Resolution 6 - 1"+6" til å ha i hatthylla

  dynaBel BF 7501 1x750w 4ohm til subbene

  dynaBel BF 0804 4x80w 4ohm til front og baksett

  Clarion DXZ-778RUSB spiller

Total pris på dette ligger på rundt 18500,-

Jeg vet ikke om jeg trenger kondensator enda, men det kommer iaffal i andre rekke. Tror jeg vil bygge en enkelt subkasse med begge elementene adskilt og retta mot baksetene. lukka kasse for å få bedre bagasjeplass. Skal utnytte høyde fullt ut, men fortsatt gjøre plass til kasser for baksettet i hattehylla.

Hva tror dere, høres dette bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt lyden på den clarionspilleren, men har bare dårlige erfaringer fra tidligere. Har stort ett bare positive erfaringer med alpine og pioneer spillere. Sikker på at du vil bruke 5000,- på forsterker til subbene, når du ikke trenger mer enn en til 3000,-? Sjekk dynabel 4501, og husk at du kobler de to basserne i 2 ohm, og du vil fint ha kontroll på de peerless'ene med den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sitter å tenker litt mer på dette da, regner med innkjøp av mesteparten blir på januar-lønninga (den blir stor ;D)

Det som jeg funderer på nå er egentlig kassa til subbene. 60l er jo faen ikke mye, så jeg klarer vel å gi rom for det dobbelte, hvis det er nødvendig ;p.

Hvordan er det med båndpass-kasser? Jeg vet de ikke er mye brukt, og at de er vanskelige å bygge. Jeg er mer enn gjerne villig til å betale noen for å regne på størrelser, tegninger o.l. til meg hvis det viser seg å bli meget bra.

Det jeg er ute etter da, er egentlig en god SQ. Men likevel ha muligheten til å 'dra på' litt. Spiller meget variert musikk. psychedelic, speedcore, techno, hiphop, disco, rock og pop. Varierer veldig, etter folka som sitter på og humøret mitt :P

Vil ha en fyldig, men likevel stram basslinje.

Hvordan blir det med å blande kassetyper? Jeg trenger nødvendigvis ikke 2x 12", kan være 10", kanskje tre stk og.

Eneste jeg ikke har lyst på, med mindre noen finner at det er meget fordelaktiv for meg, er isobaric-kasse. da det er litt dyrt med "dobbelt opp".

Håper noen orker å ta seg tid til å fortelle meg litt mer om dette, gi meg tips og eventuelle utfordriinger som kan dukke opp på veien.

edit: har også funnet ut at jeg kanskje vil kjøre en liten videoløsning med en av alpine sine spillere med sånn skjerm som du flipper opp. avbryet er vel at jeg må prøve å bytte plass på spiller og kjørecomputer på en fornuftig måte. utfordringer med dette? med tanke på kabellengder o.l. Har ikke sett inni der før enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker bandpasskasse :wink: men d er mest pga at d er vanskelig å få bassen/trykket inn i bilen, tett kasse er best med tanke på best mulig SQ, men d er så mange ting som kommer inn st d er nesten håpløst å gi et svar på hva som er bra å dårlig, har da drevet med bilstereo i 15år;) men d spiller egentlig ingen rolle da alle har sin måte å gjøre ting på, på en posetiv måte 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...