Komfort Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Hei Har en rar feil på min BMW 528i A. Når jeg starter motoren kald, går det 30 sek så begynner den å fuske på tomgang. Slik står den å fusker til den blir varm og da fusker den ikke lenger og motoren går perfekt som en BMW 6-er gjør Det som er rart er hvis jeg kjører med en gang jeg starter motoren merker jeg ikke noe fusking.....?? så lenge turtallet holdes over 1200 rpm fusker den ikke...?? Har byttet TPC sensor, vanntempsensor og plugger. Noen som har no tips ang denne feilen ?
Komfort Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2007 hmm havna på side 3 etter en dag....
Komfort Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2007 Var på BMW og leste ut feilkoder i dag. Det er ikke lagret noen feilkoder i hjernen, dvs alle sensorer motorstyringen har kontroll på er i orden !!
MrMoflag Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 har du prøvd å bytte kaldstartventilen? Er det kanskje det du mener med TPC...........?
Komfort Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Er kaldstartventilen den samme som tomgangsventilen ?? TPC sensor er den som sitter på veiva. Byttet denne fordi motoren stoppet på tomgang når den var varm. Vil feil på kaldstartventilen gi feilmelding i minnet ?? hmm irriterende feil
MrMoflag Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Tomgangsventilen, eller tomgangsmotoren som det heter, er ikke det samme som kaldstartventilen nei. Tomgangsmotoren sitter øverst på innsuget, midt på belgen, mens kaldstartventilen sitter innunder innsuget. Vanskelig å få øye på med første øyekast...Den skal vel fungere som en slags automat-choke, og er koblet i forbindelse med bensintilførselen. Vet ikke om noen av disse gir feilmelding, men alt kan jo måles med et ohm-meter. Hvis du får feil, eller ingen motstand, så er delen sannsynligvis gåen. Dette står det en del om i Haynes-boka. Har selv hatt en solid runde med feilsøking på min M30B35 motor for en tid siden, så da fikk jeg prøvd meg på det ja.... Min bare døde helt, ingen gnist eller noe liv. Viste seg å være tenningsgiveren som var synderen etter vel og lenge.. Har også vært plaget med at min fusker ved kaldstart, men er bare å ruse den litt eller kjøre med en gang, så blir det borte. Har i tillegg til dette en av og til kraftig bensineim som kommer inn varmeapp. når den er slik. Ganske så sikker på at det er kaldstarventilen som er gåen/fusker.. Lykke til videre med feilsøkingen!
Komfort Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Det som er så rart er at den går fint i 30-60 sek før den begynner å fuske ??? Men det er akkurat som du sier; hvis jeg kjører avgårde med en gang merkes ingenting...
Komfort Skrevet November 15, 2007 Forfatter Skrevet November 15, 2007 Finner ikke noe kaldstartventil !! Har funnet ut att det lukter bensin av eksosen når den fusker....mao da må det være noe med tenningen. Kan det være en coil eller to ?? Kan noen vise meg på delekatalog hvor den kldstartventilen sitter ?
Komfort Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Har nå byttet kaldstartventil/ tomgangsventil. Ingen forandring ! hmm merkelig.
Komfort Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Går det an å få omprogrammert hjernen hos BMW ?? Må jo være no feil med luft/bensin blandingen ??
|Ole| Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 eg har samme problemet, har skifta plugger, plugg ledninger, bensin filter...eg kjøre e30 84 mod 320...trur kanskje den drar falsk luft en plass?
OKSE Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Hmm, det er lenge sia det fantes kaldstartventil på BMW, må tilbake til 80-tallet.
skien Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Regner med det er en e39 , får da er ikke noe kaldstart dyse ,,,,, Men hvis det ikke er noen feilmelding med diagnose så er det stor sjangs for at det er plugghetter som sitter mellom coilen og pluggen de fås kjøpt løst hos bmw var borti den feilen på 523ia da lagret det seg ikke noen feil på motorstyring
Komfort Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 hmm ja enten så er det falskluft eller så er det coilene ?? vurderer å bestille 6 nye coiler fra USA. Denne kaldstartventilen er egentlig bare tomgangsregulatoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå