Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Dødgang" når jeg går fra motorbrems til gasspådrag. og omvendt Merker det godt i lave gir hvis jeg pumper på gassen.

Er en E36 316i 3C (orginalt sportsunderstell)

Hva kan dette komme av?

Skrevet
Det er da sannsynligvis den kammaksel som er slitt eller så du har lite luft i dekk.

A.Larsen skrev:

Oi forklart meg feil, dødgangen er i drivverket ( eller foring eller noe). Bilen gynger/homper i fartsretningen

Hvordan kan du si kammaksel da?? Lite luft er de nok heller ikke som gjør dødgang.

Jeg selv har ingen anelse men en ting er sikkert det er ikke kammaksel, eller lite luft i dekk :lol:

Skrevet

Lite luft i trykksystemer som driver bilen framover? heller så kan det jo hende at kamaskelen gir for lite luft? 8)

Har du sjekket om alle skruer er strammet nok at foringer ikke er ødelagte? Saaben jeg har er helt på jordet med slarken.. og der er det noen foringer/løse skruer som hjelper til på deg ihvertfall..

Skrevet

Ved ekstreme tilfeller av slitte traversforinger kan dette forekomme, men oftest kjennes det i høyere hastigheter. Likeså av diffinnfestning. Ta en kikk under.

Skrevet

Halloen

Sjekk Hardykoblingen (gummiflens mellom girkasse og mellomaksel)

eller drivakselleddet bakerst på mellomakselen.

Den har eg hatt problemer med, og da hadde eg samme symtom.

mvh jonny

Skrevet
Det er da sannsynligvis den kammaksel som er slitt eller så du har lite luft i dekk.

A.Larsen skrev:

Oi forklart meg feil, dødgangen er i drivverket ( eller foring eller noe). Bilen gynger/homper i fartsretningen

Hvordan kan du si kammaksel da?? Lite luft er de nok heller ikke som gjør dødgang.

Jeg selv har ingen anelse men en ting er sikkert det er ikke kammaksel, eller lite luft i dekk :lol:

Da må det være dødgangsventilen din som er feil justert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...