Extreme Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Motor M20B25 block borrat, toppdeckat, O-ringat och kolvkylning Smidd vevaxel med längre slag ”dieselveven” JE Pistons smidda 84,5mm kolvar Eagle 135mm smidda vevstakar Kilander racing pinnbult Högflödesoljepump M20B20 topp med svetsade vattenkanaler och anpassad för M20B25 ventiler samt lätt portad. Dr Schrick 272graders kam och starkare ventilfjädrar Orört originalinsug Egenbyggda grenrör, 2 st Mitsubishi TD04HL-15T med modifierade avgashus 5 från Saab 9-3 aero. Sammankopplade interna wastegates. 2x2,5” avgassystem med gemensam Apple Racing 3” dämpare längst bak. 600x300x75 mm intercooler Dumpventil i äkta plast. Volvo 850 kylare med dubbla elfläktar. Bränsle Bosch ”044” pump monterad i modifierad originaltank Högflödesfilter 6st Siemens 630cc spridare Ombyggd original bränsletrycksregulator för ställbart tryck Motorstyrning Megasquirtn’spark som styr bränsle,tändning,laddtryck. MSD6 tändbox och Blaster2 spole Bosch bredbandslambda Avgastempgivare Kraftöverföring 4-puckad sinter Sachs ”618” tryckplatta M3E36 växellåda med eget spakställ och kortare lägen. Kortad M5 kardan M5 25% lamellbromsad diff utväxling 3,91:1 Egentillverkade drivaxlar i specialstål med M5 drivknutar. Kaross Original olättad 2 dörrars med taklucka och M-tech kjolpaket Volvo Olivgrön 421 metallic garageedition Skyddsbåge Hjulupphängning Ombyggda fjäderben till coilovertyp med E36 nav och ställbara topplagringar Eibach ställbar 20mm krängningshämmare med infästning enligt M3E30 Ställbara Koni Plastbussningar Utväxling på rattstång ger 2 varv stopp till stopp Bakvagnsbalk modifierad för diffinfästning och ställbar camber och toe-in Ställbara fjädersäten och krängningshämmare Ställbara Koni Plastbussningar Bärarmarna har flyttade stötdämparfästen och nav från M5 Bromsar Huvudcylinder Ø25 från E32 Wilwood ställbar reducering för bakre kretsen Stålomspunna slangar Fram Brembo 4 kolvsok från Mitsubishi EVO 8 Ventilerade skivor 320x30mm från EVO8 EBC Redstuff belägg Bak Brembo 2 kolvsok från EVO8 Ventilerade skivor 260x20 från M5 Handbroms och belägg från M5 Hjul 18x8 ASA Racing GT med 25/40/18 gatdäck 16x7 plåtisar med 205/50/16 Dunlop Direzza R-däck PRIS:BUD!! +46708-881926 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 høres sykt rått ut men bilde virker ikke:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hmm jag ser bilden iaf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hvor mye er den bremset til? Har du flere bilder av bil og motor? Prisantydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 ca pris hadde vært greit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jevlar Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Har aldrig bromsat den så effekten har jag ingen aning om och är inte intresserad av att veta heller, huvudsaken är att den är jävligt skoj att köra. Pris? Får man 90 för den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 90..? hmm... masse bra deler her da... iallefall... hva er bilen reg som i sverige..? er det godkjente skilt på den der..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 90..? hmm... masse bra deler her da... iallefall... hva er bilen reg som i sverige..? er det godkjente skilt på den der..? Besiktigad med org motor varje år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 og det er 325..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 eller denne turbo motoren..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 og det er 325..? 325 ja,dock ingår inte denna org motorn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Extreme Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Turbona klara ca 300hk styck,effekten i dagsläget är väl ca 400hk eller hur jevlar? och så ska han ta motorbilder som han lova! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jevlar Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 Det är en 325i 1986, d.v.s. inget katalysatorkrav. Reggad med båge ifjol. Riktiga regnumret PAG 338. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bm-dobbel-v Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 inntrisert i innbytte? e36coupe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg