Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av effektanlegg for BMW520 E34 M50B20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en BMW 520iA E34 fra 1992 med M50B20 motor. Er interessert i å montere effektanlegg fra katalysator og bak.

Har sett på koed og motortechnik, men finner bare standard eksosdeler... Fant en del på gsbildeler, men vet ikke om de er bra. Trenger ikke å være det beste på markedet, bare at det koster ikke skjorta og gjør en bra nok jobb.

Det jeg håper på å få til er en del lyd, men av "deilig rekkesekser" type lyd. Det vil si ikke bare bråk... Skal ha pipercross innsatsfilter i tillegg

Noen som har en bra anbefaling? :)

Mvh

Camxer

Skrevet

Jeg har kjøpt Supersport effekpotte (oval) til min m50 520i. Bare bakre del, men tro meg, det gir grooom lyd! Dyp bromming med litt snerr på lavt turtall. Folk snur seg etter bilen på lang avstand. På høyt turtall låter det som en ordentlig sint sekser. Vil ikke kalle det for bråk :wink:

Men ellers ta et lite søk i forumet, så finner du svar. Mange anbefaler Eisenmann, men det koster.

Skrevet

jeg ville sett etter org m5 eksos.

m-power eksosen er skikkelig bra lydtuna fra BMW sin side.

kombiner det med powerfilter og du kan kaste stereoen, nesten :D

Skrevet
En original m5 eksos er da ikke plug & play på en M50B20 motor?

skal ikke si noe sikkert da jeg er dårlig kjent med e34, men jeg ser for meg at det kan være bolt on. BMW bygde M-bilene veldig like som vanlige biler på den tiden(f.eks e36).

mulig du må lage en overgang mellom grenrør og mellomrør da, men det er jo en smal sak. jeg ville sjekka ut muligheten hvertfall.

tror lyden blir bedre med m5 eksos enn de dyreste ettermarkedmerkene.

presiserer at jeg ikke vet om det vil passe med sikkerhet, men vil tro noen her inne har prøvd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...