N0rris Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Hei jeg har tenkt og bygge meg en turbo motor av en m50b25 men jeg trenger deler for og ha inni som tåler juling. Noen som vet med sikkerthet hvor jeg kan kjøpe meg en grom veiv som jeg kaller det. Og send en link er du snill:) Takk for svar:)
Bimmerlars Skrevet Oktober 30, 2007 Skrevet Oktober 30, 2007 Har ikke hørt om noen tilfeller av veivakselhavari på turboladd M50, så den orginale skal vel være god nok. Smidde stempler og råder og avbalansert og vekta bunndel bør gjøre susen
Gjest Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 https://www.koed.dk/ Så går du inn på E36-nye deler-tuning-motortuning og deretter volumenforøgelse. Der har de komplette strokerkit.
N0rris Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Hei prøvde det men fikk ikke opp noe kansje det er no bugg her ute og går.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Veiva på M50 er smidd som jeg har forstått det. Topp og bunndel i ordentlig metall ikke alu Selv går jeg for M50B28 (borret) Men vurderer kompressor...
N0rris Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 ja men komp er så jævlig exspenisive atte hehe h
oddis Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Veiva på M50 er smidd som jeg har forstått det.Topp og bunndel i ordentlig metall ikke alu Selv går jeg for M50B28 (borret) Men vurderer kompressor... Er den? Iflg våre svenske naboer på PPF så er ingen veivaksling, eller stempel eller råde for den sakens skyld, smidd fra BMW orginalt. De er visstnok nitrert, som f.eks M21D24 veiva er. Så om du kunne linka den opp mot en side eller database så hadde det vært kjempefint! Selv har jeg to M20/M21 veiver liggende, og den som kommer fra M20n er betraktlig brunere enn den dieselveiva, som er blåaktig (nitrert)..
N0rris Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Ja så du mener det ja, ja gud veit har ikke pelt fra hvær andre motorn ennå, bare jobber for og kjøpe inn deler hehe
Sir Hofstad Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Veiva på M50 er smidd som jeg har forstått det.Topp og bunndel i ordentlig metall ikke alu Selv går jeg for M50B28 (borret) Men vurderer kompressor... Er den? Iflg våre svenske naboer på PPF så er ingen veivaksling, eller stempel eller råde for den sakens skyld, smidd fra BMW orginalt. De er visstnok nitrert, som f.eks M21D24 veiva er. Så om du kunne linka den opp mot en side eller database så hadde det vært kjempefint! Selv har jeg to M20/M21 veiver liggende, og den som kommer fra M20n er betraktlig brunere enn den dieselveiva, som er blåaktig (nitrert).. http://forums.bimmerforums.com/forum/ar ... 19571.html Det er BMWAndreas fra PPF som nevner dette (hvis jeg har forstått det rett...) Da har jeg oversatt at forged=smidd...
oddis Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 M20B25 And M50B25 have cast crank.If you take a crank from 324td you get 2.7lit and a forged crank in M20. And a M50B28 crank is forged. I have one on those in my race engine!
Sir Hofstad Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Bra du leser korrektur Oddis Og beklager... har lest så mye veiv,og topp og greier at et sted har det blitt ball. Mest fordi jeg har plukket ut aktuell info på min motor og blandet det med vanlig M50 og det stemmer altså ikke...
N0rris Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 ok, så du mener jeg burde handle en m52b28 feks, ? burde passe inn den i min e34, har m50b20 iden nå.
Bimmerlars Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 ok, så du mener jeg burde handle en m52b28 feks, ? burde passe inn den i min e34, har m50b20 iden nå. Nei. Du bør ha M50 blokk med B28 veivaksling. M52B28 har alublokk og tåler ikke ladetrykk noe særlig
N0rris Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 ok så den er så skjør altså hmm kansje bare handle meg en s38 motor med en gang da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå