Gå til innhold

Hvor handle veiv aksling?? hjlep


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har tenkt og bygge meg en turbo motor av en m50b25 men jeg trenger deler for og ha inni som tåler juling. Noen som vet med sikkerthet hvor jeg kan kjøpe meg en grom veiv som jeg kaller det.

Og send en link er du snill:)

Takk for svar:)

Skrevet

Har ikke hørt om noen tilfeller av veivakselhavari på turboladd M50, så den orginale skal vel være god nok. Smidde stempler og råder og avbalansert og vekta bunndel bør gjøre susen

Skrevet
Veiva på M50 er smidd som jeg har forstått det.

Topp og bunndel i ordentlig metall ikke alu 8)

Selv går jeg for M50B28 (borret) 8)

Men vurderer kompressor...

Er den? :) Iflg våre svenske naboer på PPF så er ingen veivaksling, eller stempel eller råde for den sakens skyld, smidd fra BMW orginalt. De er visstnok nitrert, som f.eks M21D24 veiva er.

Så om du kunne linka den opp mot en side eller database så hadde det vært kjempefint!

Selv har jeg to M20/M21 veiver liggende, og den som kommer fra M20n er betraktlig brunere enn den dieselveiva, som er blåaktig (nitrert)..

Skrevet
Veiva på M50 er smidd som jeg har forstått det.

Topp og bunndel i ordentlig metall ikke alu 8)

Selv går jeg for M50B28 (borret) 8)

Men vurderer kompressor...

Er den? :) Iflg våre svenske naboer på PPF så er ingen veivaksling, eller stempel eller råde for den sakens skyld, smidd fra BMW orginalt. De er visstnok nitrert, som f.eks M21D24 veiva er.

Så om du kunne linka den opp mot en side eller database så hadde det vært kjempefint!

Selv har jeg to M20/M21 veiver liggende, og den som kommer fra M20n er betraktlig brunere enn den dieselveiva, som er blåaktig (nitrert)..

http://forums.bimmerforums.com/forum/ar ... 19571.html

Det er BMWAndreas fra PPF som nevner dette (hvis jeg har forstått det rett...)

Da har jeg oversatt at forged=smidd...

Skrevet
M20B25 And M50B25 have cast crank.

If you take a crank from 324td you get 2.7lit and a forged crank in M20.

And a M50B28 crank is forged. I have one on those in my race engine!

Skrevet

Bra du leser korrektur Oddis :D

Og beklager...

har lest så mye veiv,og topp og greier at et sted har det blitt ball.

Mest fordi jeg har plukket ut aktuell info på min motor og blandet det med vanlig M50 og det stemmer altså ikke...

Skrevet
ok, så du mener jeg burde handle en m52b28 feks, ? burde passe inn den i min e34, har m50b20 iden nå.

Nei. Du bør ha M50 blokk med B28 veivaksling. M52B28 har alublokk og tåler ikke ladetrykk noe særlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...