Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97 523i som jeg sjekket servo nivået på. Men så ikke noe min og maks. Men er det slik at den pinnen som stikker ned ifra lokket viser min og maks? ser den har to streker/hakk?? Står også CHF på lokket, er dette en spesiell olje type til min bil? mener å ha lest noe om det! Er ikke så inne på servo olje.

Skrevet

hei!

Jeg har kjøpt nettop servo oljen på BMW forhandle, min bil E39 2000 modell, det står på lokken CHF 11S. Du må bruke riktig olje type, ellers blir det skadet på tannhjul til styring. Jeg kjøpte 270 kr/liter hos BMW.

Skrevet

Står det CHF på lokket skal du bruke CHF-olje. Feil olje kan ødelegge både servopumpe og tannstang.

Skrevet

Du får nok oljen de fleste steder, men vil du være helt sikker på at du får rett olje går du til BMW. Er vist to typer CHF-olje uten at jeg vet hva forskjellen på de er.

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt brukes CHF-olje i de nordiske landene, tåler kaldere klima. Biler som er solgt i f.eks tyskland kjører på ATF. Om det er forskjell på tandstang/servopumpe på tyske og nordiske biler vet jeg ikke. Jeg fikk en bekjent til å bytte servopumpe for meg, og han brukte CHF-olje. bilen er bruktimportert og servopumpen ble skadet i løpet av 2 mnd. Jæger sa det skyltes feil olje.

Thats all I know :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...