conan Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Hei. Har montert turbo på vogna og nå lekker den olje fra forkant av motor (renner nesten), ganske høyt oppe på eksos sia + at den ryker blått fra eksosen. Er det topp pakninga som er gåen tru?? og hvor får jeg tak i ny som er forsterket for dette trykket? Kjører med 0,7bar. Det har oxo begynt og komme mye oljesøl rund påfyllinga på toppen. Noen her som har noen formeninger, evnt åssen dette løses? Dette kommer vel pga større undertrykk i motor så dette slippes ut gjennom påfyllinga?! Trenger virkelig noen gode tips her nå, spes av dere som oxo kjører 325 med turbo....
Frode_E30 Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Altså, problemet er jo at du har trykk i topplokket, dette er ikke bra. Man skal alltid plombere slangen som går fra gasspjeld til toppdeksel. Når du har gjort det er det åpent ut fra topplokket, der kan du montere slange som går videre til catchtank. Dette ror å ta opp oljedampen som egentlig skal forbrennes på nytt.
conan Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 Okey, det har jeg ikke tenkt på.Takker. Er det kanskje derfor toppakninga er blåst oxo da?! Trykket har gått vidre fra topplokket og nedover.
Frode_E30 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Er du sikker på at topp pakninga er blåst? Det er neppe trykket som har gått nedover!
Ballder Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Okey, det har jeg ikke tenkt på.Takker. Er det kanskje derfor toppakninga er blåst oxo da?! Trykket har gått vidre fra topplokket og nedover. Det er IKKE årsaken til eventuellt topp paknings havari, men kan være det som gjør at det renner olje i framkant da. Legg slangen ned langs motor og ut bak forstillingen. Gratis antirust. Blårøyk'n din tipper jeg er en overdrevet fet bensin blanding. Få noen til og mappe bilen før det går åt skogen..
conan Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Den lakk littegranne før jeg gjorde dette (svettet litt) mappe, hva er det? Jeg har ikke datasprut men tilleggsprut med en dyse, og den tror jeg ikke virker ( Er en gul diode som skal lyse ved sprut, men den lyser ikke)
RoaldJ Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 hadde samme problem på min forige bil (ikke bmw da) den blåste trykket opp oljepåfyllinga. da var problemet 2 knekkte stempelfjører på 2 stempler. men da gikk den dårlig på tomgang også da.
Ballder Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Den lakk littegranne før jeg gjorde dette (svettet litt) mappe, hva er det? Jeg har ikke datasprut men tilleggsprut med en dyse, og den tror jeg ikke virker ( Er en gul diode som skal lyse ved sprut, men den lyser ikke) Det blir jo og fin innstille evt. datasprut ja.. Men kjører du med ekstra sprut som ikke virker, og lader 0,7. Så Burde du vel strengt tatt ha litt tennings bank ute og går.. Men med tanke på røyken du beskriver, så tippet jeg på at den får en hel del for mye bensin. Du bør i hvertfall få det ekstra sprutet/dysa til og funke som det skal først og fremst, så kan du gå videre etter det.
Frode_E30 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hviss du kjører 0.7bar og den ikke kutter så tror jeg nok at tillegs spruten fungerer. Den vil uansett kutte før du kommer så langt at du får tenningsbank!
325iturboooo Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 jeg har og montert turbo nå nettopp. på en helt standard m50b25 ladder 0,5 og kutter når jeg kommer opp til 4000-4500 rpm og har fått litt blå røyk. å den får for lite bensin. pluggene er gråhvite. skal vel komme svart røyk om det er for mye bensin vel?
Fliid Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 jeg har og montert turbo nå nettopp. på en helt standard m50b25ladder 0,5 og kutter når jeg kommer opp til 4000-4500 rpm og har fått litt blå røyk. å den får for lite bensin. pluggene er gråhvite. skal vel komme svart røyk om det er for mye bensin vel? Det skal vell gjerne det ja. Etter mitt hode er det slik; Hvit røyk; Vann, kondens osv. Svart;Bensin Blå; Olje Trådstarter ; Blå røyk fra eksos tyder vell heller på ett noe utett system, blåst pakning så noe olje kommer i eksosen kanskje?
Muren Motorsport Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 når du trykksetter veivhusventilasjonen så er det jo klart att den ryker blått da! oljedampen blir jo tvinga igjennom ventilstyringane! Få oljedampen uti en catchtank FØR du blåser f,eks, bakre tettinga på veiva. da må du ut med motoren..
conan Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?!
e30 tic Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?! BLINDET åndingen fra toppdeksel?? og hvor blir det da av veivhus utluftingen??? aiai
Ballder Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?! BLINDET åndingen fra toppdeksel?? og hvor blir det da av veivhus utluftingen??? aiai Den må IKKE blindes, men legges ut til en catch eller ut i friluft. Men regner med trådstarter mener at han har blindet åpningen i innsuget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå