Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har montert turbo på vogna og nå lekker den olje fra forkant av motor (renner nesten), ganske høyt oppe på eksos sia + at den ryker blått fra eksosen. Er det topp pakninga som er gåen tru?? og hvor får jeg tak i ny som er forsterket for dette trykket? Kjører med 0,7bar.

Det har oxo begynt og komme mye oljesøl rund påfyllinga på toppen.

Noen her som har noen formeninger, evnt åssen dette løses? Dette kommer vel pga større undertrykk i motor så dette slippes ut gjennom påfyllinga?!

Trenger virkelig noen gode tips her nå, spes av dere som oxo kjører 325 med turbo....

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Altså, problemet er jo at du har trykk i topplokket, dette er ikke bra. Man skal alltid plombere slangen som går fra gasspjeld til toppdeksel.

Når du har gjort det er det åpent ut fra topplokket, der kan du montere slange som går videre til catchtank. Dette ror å ta opp oljedampen som egentlig skal forbrennes på nytt.

Skrevet

Okey, det har jeg ikke tenkt på.Takker. Er det kanskje derfor toppakninga er blåst oxo da?! Trykket har gått vidre fra topplokket og nedover.

Skrevet
Okey, det har jeg ikke tenkt på.Takker. Er det kanskje derfor toppakninga er blåst oxo da?! Trykket har gått vidre fra topplokket og nedover.

Det er IKKE årsaken til eventuellt topp paknings havari, men kan være det som gjør at det renner olje i framkant da.

Legg slangen ned langs motor og ut bak forstillingen.

Gratis antirust. :D

Blårøyk'n din tipper jeg er en overdrevet fet bensin blanding.

Få noen til og mappe bilen før det går åt skogen..

Skrevet

Den lakk littegranne før jeg gjorde dette (svettet litt) mappe, hva er det? Jeg har ikke datasprut men tilleggsprut med en dyse, og den tror jeg ikke virker ( Er en gul diode som skal lyse ved sprut, men den lyser ikke)

Skrevet

hadde samme problem på min forige bil (ikke bmw da)

den blåste trykket opp oljepåfyllinga. da var problemet 2 knekkte stempelfjører på 2 stempler.

men da gikk den dårlig på tomgang også da.

Skrevet
Den lakk littegranne før jeg gjorde dette (svettet litt) mappe, hva er det? Jeg har ikke datasprut men tilleggsprut med en dyse, og den tror jeg ikke virker ( Er en gul diode som skal lyse ved sprut, men den lyser ikke)

Det blir jo og fin innstille evt. datasprut ja..

Men kjører du med ekstra sprut som ikke virker, og lader 0,7. Så Burde du vel strengt tatt ha litt tennings bank ute og går..

Men med tanke på røyken du beskriver, så tippet jeg på at den får en hel del for mye bensin.

Du bør i hvertfall få det ekstra sprutet/dysa til og funke som det skal først og fremst, så kan du gå videre etter det.

Skrevet

jeg har og montert turbo nå nettopp. på en helt standard m50b25

ladder 0,5 og kutter når jeg kommer opp til 4000-4500 rpm og har fått litt blå røyk. å den får for lite bensin.

pluggene er gråhvite. skal vel komme svart røyk om det er for mye bensin vel?

Skrevet
jeg har og montert turbo nå nettopp. på en helt standard m50b25

ladder 0,5 og kutter når jeg kommer opp til 4000-4500 rpm og har fått litt blå røyk. å den får for lite bensin.

pluggene er gråhvite. skal vel komme svart røyk om det er for mye bensin vel?

Det skal vell gjerne det ja.

Etter mitt hode er det slik;

Hvit røyk; Vann, kondens osv.

Svart;Bensin

Blå; Olje

Trådstarter ; Blå røyk fra eksos tyder vell heller på ett noe utett system, blåst pakning så noe olje kommer i eksosen kanskje? ;)

Skrevet

når du trykksetter veivhusventilasjonen så er det jo klart att den ryker blått da! oljedampen blir jo tvinga igjennom ventilstyringane! Få oljedampen uti en catchtank FØR du blåser f,eks, bakre tettinga på veiva. da må du ut med motoren..

Skrevet

Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?!

Skrevet
Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?!

BLINDET åndingen fra toppdeksel??

og hvor blir det da av veivhus utluftingen???

aiai :o

Skrevet
Etter at jeg blinda åndinga på toppdekslet så renner det ikke lengre, men drypper jamt. Og virker som det ikke ryker så veldig lengre heller. Men får fortsatt fuelcut ved høyere turtall ved lading over 0,7 bar. Den fusker og skyter stikkflammer sammen med høye smell?!

BLINDET åndingen fra toppdeksel??

og hvor blir det da av veivhus utluftingen???

aiai :o

Den må IKKE blindes, men legges ut til en catch eller ut i friluft.

Men regner med trådstarter mener at han har blindet åpningen i innsuget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...