Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den er montert forran turboens sugesie. Forlenget kablene og flyttet den til andre siden av motoren og skrudde den fast i den plata under lyktene. fikk beskjed av a-dekk at den måtte settes der for og fungere.

Skrevet
Kan jeg sette dysa på slutten av alurøret som popoffen er på? Rett forran gummobelgen tro? Er jo en 90% bend etter det. Vil det funke, el blir det for langt unna innsuget.

slik så det ut i min når jeg fikk bilen, en dyse forran spjeldet slik som på bildet, funket fint det vertfall.

10cja4kvr185qpkm6ugu.jpg

Skrevet

Jeg må ha den belgen på min pga div vacum uttak, men tror jeg har en løsning. Men ser du har et T stykke på dysa, hvor fører disse to slangene hen? Og hva er det du har i enden på bensinslangen der over dynamoen?

Takk for all hjelp forresten :)

Skrevet
Jeg må ha den belgen på min pga div vacum uttak, men tror jeg har en løsning. Men ser du har et T stykke på dysa, hvor fører disse to slangene hen? Og hva er det du har i enden på bensinslangen der over dynamoen?

Takk for all hjelp forresten :)

ble faktisk i tvil selv nå, den klompen over dynamo er vel noe som sitter orginalt, men usikker på hva det er, tilbakeslagsventil elle noe kansje??

slangen går vel fra filter til ekstra dysa så til fuelrailen..

Skrevet

Får ikke til å legge inn bilder, kommer feilmelding og programmet lukkes.. dritt explorer!

Men er du sikker på at det er så bra å ha lmm loddrett? Trodde den måtte stå vannrett??

Fått nye plugger?

Skrevet
Får ikke til å legge inn bilder, kommer feilmelding og programmet lukkes.. dritt explorer!

Men er du sikker på at det er så bra å ha lmm loddrett? Trodde den måtte stå vannrett??

Fått nye plugger?

Skulle ikke tro det skulle ha noen betydning åssen lmm står?!? Jepp, var på bilextra og henta plugger i dag, di hadde ikke ngk, men fikk denso med samme spesifikasjoner som ngk pluggene. Burde diode avstanden justeres, ellers er den riktig tro. Hva skal denne være, noen som veit?? Og er det noen som veit om det er viktig at lmm står vannrett? Den får rett og slett ikke plass i vannrett stilling.

Skrevet

Fått nye plugger?

Skulle ikke tro det skulle ha noen betydning åssen lmm står?!? Jepp, var på bilextra og henta plugger i dag, di hadde ikke ngk, men fikk denso med samme spesifikasjoner som ngk pluggene. Burde diode avstanden justeres, ellers er den riktig tro. Hva skal denne være, noen som veit?? Og er det noen som veit om det er viktig at lmm står vannrett? Den får rett og slett ikke plass i vannrett stilling.

det der med plugger, gap osv osv er litt tricky, mye skyldes jo bare for svak orginal tenning, å justere ned plugg gapet er jo heller ikke ideelt sies det pga forbrenning.

den motoren som jeg la ut bilde av gikk klokke rent med bp7es plugger (usikker på gap) med 1 bars trykk.

den nye motoren min fjuska som pokker med nye bosch plugger (tilsvarende NGK bp7es) og 0.7mm gap. allerde på 0.4bar :o

ble forbannet og kjøpte NGK justerte til 0.5mm gap og den gikk klokkerent.

har nå tatt til fornuft å handla inn sprut, og forsterka tenning så jeg forhåpentligvis slipper sånn tull og kan ha normalt gap på pluggene :wink:

Skrevet

Bytt inn pluggene og kjøp NGK!! De er de eneste som fungerer!

Jeg kunne kjøre rent til 0,6 bar med disse pluggene og original coil.

Justerte gapet til 0,55mm og kunne kjøre 0,7bar.

Men du må ha kraftigere tenning om du skal ha det til å funke over 0,6-0,7bar. Det er min erfaring.

Skrevet
Bytt inn pluggene og kjøp NGK!! De er de eneste som fungerer!

Jeg kunne kjøre rent til 0,6 bar med disse pluggene og original coil.

Justerte gapet til 0,55mm og kunne kjøre 0,7bar.

Men du må ha kraftigere tenning om du skal ha det til å funke over 0,6-0,7bar. Det er min erfaring.

Men jeg ska ikke lade mer en 0,7 bar så da går det jo med org coil. da skl jeg lev tilbake denso pluggene og handle ngk. hvor har de disse hen tro? Så hvis du ikke har sendt mds så ikke gjør det. just heller ngk til 0,55mm og kjører på dette. Tok ut en plugg og den indikerete på mager blandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...