Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen starter ikke. Alt går rundt, men den fyrer bare ikke.

-Tirdag: Bilen starter fint på morgenen. Bilen starter ikke med en gang når jeg skal hjem fra jobb. Men den startet etter ca 10 min med litt flying fram og tilbake. Bilen startet når jeg skulle kjøre ut fra vaskehallen 15 min seinere. Den startet også på kvelden samme dag.

-Onsdag: Bilen startet helt fint klokka halv 7 på morgenen. Og den startet helt fint klokka 10. Men når jeg skulle hjem fra jobb halv 4 startet den ikke. Vi prøvde å dytte den i gang osv, men ingenting skjedde.

Plugger ser bra ut (ikke testet om det er gnist), fordi bilen står i byen.

Det er en 93 mod 318i (M40)

En kompis hadde nesten likt problem, og der var det coilen(e) som var problemet.

Hva kan det være? Haster iom at jeg bruker den daglig til og fra jobb!

TAKK!

Skrevet

Tom for bensin??? :D . Hører du bensinpumpen sviver rundt når du vri om nøkkelen ( ikke start ). Skal kunne høre den durer et lite øyeblikk.

Skrevet

Sjekk om du har gnist! Det er den første og beste feilsøkinga du kan begynne med.

Etter som jeg forstår har dy vaska bilen? Er det inkludert motorvask?

Kan jo være at du har fått vann rundt tennpluggene og fått overlednning, eller vann i fordeleren, mulig at coilene er gåen pga av kortslutning som følge av vann.

Men prøv å blåse med trykkluft under fordelerlokket og ta av plugghettene og blås der også.

Skrevet
Tom for bensin??? :D . Hører du bensinpumpen sviver rundt når du vri om nøkkelen ( ikke start ). Skal kunne høre den durer et lite øyeblikk.

Har bensin ja.. Hehe, men tror ikke jeg hører bensinpumpa. Skal sjekke i dag etter jobb!

Sjekk om du har gnist! Det er den første og beste feilsøkinga du kan begynne med.

Etter som jeg forstår har dy vaska bilen? Er det inkludert motorvask?

Kan jo være at du har fått vann rundt tennpluggene og fått overlednning, eller vann i fordeleren, mulig at coilene er gåen pga av kortslutning som følge av vann.

Men prøv å blåse med trykkluft under fordelerlokket og ta av plugghettene og blås der også.

Da sjekker jeg om jeg har gnist i dag også. Jeg vaska bilen etter den begynte å kødde. Ikke inkl motorvask.

Skrevet

Jeg hadde også et liknende problem.

Bilen ble bare sinnsykt tungstarta den dag.

Hadde en gang i tiden et filmklipp på youtube når jeg endelig får start.

Gikk på 3-4 sylindre sånn helt plutselig.

Måtte slepe 500 meter før den begynte å tenne. Hørtes ut som en skikkelig gammel båtmotor.

Uansett, så virket det som det var tennpluggene, for den begynte å tenne bedre å bedre etter hvert som den ble varm.

Prøv å slep. :P

Funka til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...