Kobar Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 idag da jeg skulle bruke bilen en e30 85modell 318i så trådde jeg clutchen rett i bånn uten motstand! sjekket slavesylinder under rattet og sylinder inn på girkasse, begge feilfrie! men så oppdaget jeg at det lekker væske ut mellom motor og girkasse! smakte som bremsevæske! hva kan være galt? må jeg ned med girkassa?
Kobar Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 ja, vet at det er bremsevæske på clutch, men er det mulig at det er noe inni med clutchen som gjør at det lekker ut væske. jeg fylte opp væskebeholderen, og pumpet opp cløtsjen, og nå funker den, men det drypper smått fra mellom girkasse og motor... kommer det innenfra?
bmwomar Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 Da må det vel være lekkasje på slavesylinderen som står i gearkassa da? Det skal ikke være noe væske inne i kassa. http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ Del nr 13
Kobar Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2007 slavesylinderen er jo den som sitter på høyre side foran på girkassen, men det er ikke noen lekkasjer på den på utsiden ihvertfall, men kan den lekke inn i clutchhuset? for viss det er den, er det jo smal sak og fikse! trenger ikke ned med girkassen da. er slavesylinder lik på 318-5 trinns girkasse som 316 4-trinnskasse? for jeg har en 4 trinns kasse liggende med slavesylinder på
Håkonw Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 den kan fint lekke så det ser ut som du beskriver. vil tro at den passer så sant det er lik lengde på pinnen som skal trykke på clutch. for det har minska litt bremsevæske antar jeg? du må huske å lufte clutch når du har montert.
Kobar Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 det har lekket ut masse bremsevæske! jeg skifta en pakning på sylindern under rattet til clutch`n for ca ett år siden, og etter det trengte jeg ikke lufte clutchen, bare pumpa opp trykket med å trø noen ganger på pedalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå