Gå til innhold

Rust dukka opp og rust må bort "hjelp"


Brekke
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, er en ny Eier av en e36 320, 91 modell og sølv farga,

Fikk første gangs bilen for en billig penge pga overflate rust på dører koffertlokk og et lite et under fører gulvet...

Etter å ha kikka litt mer på den etter jeg fikk den fant jeg overflate rust under reserve dekket, og et litt stort hull under batteriet.

Noen som har noen tips hvordan jeg burde få fjerna all denna rusten. Evt hva det ville kosta på værksted.

Takk for alle tips. tar dette som et mini prosjekt å fjerne den rusta jeg ^^

Hilsen Ny stolt BMW eier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsing er nok tingen ja, har du ikke utstyr er dette ganske rimelig, feks. på biltema, er du litt usikker på karroseri arbeid ville jeg tatt turen innom et verksted som driver med dette, høre med de om tips, kanskje få de til og se på det og høre hva de mener, kanskje få ett tillbud på det hele også, Lykke til! grattis med ny bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, var på Biltema og kjøpe Punktsandblåser og 25kg aluminiums silikat. første steget. en kamerat av meg anbefalte meg å kjøpe evt grunning og sparkel et annet sted enn bil tema, han hadde et merke på hva han syns jeg burde bruke, men husker ikke helt hva det var, hvertfall, når rusta er tatt og det er ferdig me det værste tror jeg tar lakeringa på utsiden proffesjonelt, men det i bagasje rommet ser jeg ikke problemet med å ta sjøl.

dette blir altså første steg for bilen :D

Etter dette kommer det nok no styling etc og litt små puss utvendig og invendig!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler "stålsparkelen" til biltema. syns jeg fungerer meget bra. etter å ha tatt den på (sparsomt) og slipt ned (40rondell), vil du ha bobler i sparkelen hvis du ikke har fått det helt gjevnt da. da bruker jeg en type finsparkel (relofine) og legger de i hullene/strekene.. og pusser nedigjen med 180.. etter det er det å slipe ned med 400/600 også den korningen som du bruker på resten av bilen.. :)

lykke til!

tips: bruk god puskemaske og heng gjerne opp vegger rundt akkurat der du sandfblåser fordi det innebærer VELDIG mye støv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...