Gå til innhold

Frontrutepakning. Skal den ikke være tett? Oppdatert.. 8-|

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har det verkstedet fått noe å gjøre hver gang det er elektriske problemer med bilen din :lol:

Hadde det vært rettferdighet her i verden skulle man nesten kunne forlange å få nytt ledningsnett og tepper og dashbord

Skrevet
Da har det verkstedet fått noe å gjøre hver gang det er elektriske problemer med bilen din :lol:

Hadde det vært rettferdighet her i verden skulle man nesten kunne forlange å få nytt ledningsnett og tepper og dashbord

jeg skifta rute på min e28 på verksted.. de brukte 3! forsøk på å få det tett! Dette pga,forsikringsselskapet ikke ville bytte pakninga rundt ruta! (ikke limt nei) Til slutt bestilde verkstedet ny pakning på trass! tett vart det. Tørking av interiør å alt vart dekt av forsikring!

Skrevet

Ny pakning betaler dem ikke, men tre runder med ruteskift er ikke noe problem :lol: Idioter. Bør jo være de på verkstedet som forteller forsikringselskapet hva som trengs for å gjøre en god og riktig reperasjon.

Skrevet
Ny pakning betaler dem ikke, men tre runder med ruteskift er ikke noe problem :lol: Idioter. Bør jo være de på verkstedet som forteller forsikringselskapet hva som trengs for å gjøre en god og riktig reperasjon.

Ja! andre gangen var mest for å bevise att det ikke nytta med gammel stiv pakning.. tredje gangen for å få det tett! Vart det styr så satt de advokatene sine på det, hørte selvfølgelig ingenting. Men fikk ett brev om att der var behandla en skade på bilnr:UE63... med beløp på 15000,- ett eller anna! Tenk å gjort det riktig i første forsøk! :lol:

• 4 weeks later...
Skrevet

...og det fortsetter...

Den har vært inne mange ganger nå. "Nå skal den være tett." er beskjeden jeg har fått, de har vanna ruta for å sjekke lekkasjer osv.

Snakka med advokatene NAF har i Stavanger for en stund siden, de kunne ikke gjøre noe når det gjalt det verkstedet. Fikk ikke helt med meg hvorfor, men de kunne iallefall ikke.

Fikk tilbake bilen for ca 2 uker siden, da prøvde de seg med at det var MIN feil at det var vann i gulvet, fordi proppen til clutchslangen gjennom torpedoveggen var tatt ut og det var tredd en stereokabel inn der.

Så var jeg på Hamar en tur i èn uke. En kamerat av meg har lånt bilen min i mellomtiden og når jeg henta den i går syns jeg det dugga så jævlig på rutene. Var nesten umulig å se ut.

Åpna hanskerommet i dag og der var det vått nedi. Det er en ca 3cm dyp dam der. Nedi der lå iPod, handsfree, servicehefte, diverse kataloger osv. Alt er såklart klissvått, og det ser ganske mørkt ut for iPoden og handsfreen.

Og ja.. Det er vel ikke nødvendig å nevne at det faktisk lekker inn enda...

Fikk ut av han NAF-advokaten at verkstedet hadde 2 sjanser på å få fiksa det, var det ikke i orden da så kunne jeg gå til et annet verksted og sende regninga til det første verkstedet. Tenker på å sette bilen hos Bavaria, de kan BMW og bør klare rutegreier bedre enn verkstedet jeg har brukt. De får visst montert ruter av Hurtigruta carglass, som jeg ikke har hørt noenting annet enn positivt om.

Kan jeg kreve erstatning fra verkstedet for det som er ødelagt?

Har bare latt alt ligge og skal ned dit i morgen, for dette går virkelig ikke an.

Det er også rester av rutekitt rundt hele ruta. Kladder her og der.

Skrevet

Jeg ser det som åpenbart at du må kunne kreve erstatning for de tingene som er ødelagt pga feil verkstedet har gjort.

Gjør man en feil i den jkobben man har og skal være proffesjonell i må man gjøre opp for seg!

Skrevet

De ble sure fordi jeg hatte latt alt ligge nedi der.. Det som allerede har ligget i vann og blitt ødelagt har det jo ingenting å si om ligger der litt til. Jeg lot alt ligge som det var og reiste ned.

De foreslo at de kunne _prøve å klemme i mer tetningsmasse_. "Jeg vil ikke at dere skal gjøre noe mer med bilen min. Jeg vil reise til Bavaria og jeg sender dere regningen." sa jeg. Noe NAF-advokaten sa jeg kunne.

"Nei det kan du ikke" var svaret jeg fikk.

"Jo det kan jeg. Advokaten jeg snakket med gjennom NAF sa at jeg hadde min fulle rett til å gjøre det."

"Javel, reis til Bavaria du da." fikk jeg til svar.

Det var en sur og spydig tone fra verkstedet hele veien. De prøvde seg også på å få meg til å tro at jeg ikke kunne reise til annet verksted for å få utbedret skaden.

Jeg må også få taksert hva det koster med handsfreen og iPoden som er ødelagt. Lurer på om jeg bare skal reise til Apple-butikken i Stavanger, vippe litt på iPoden for da renner det vann ut og spørre: "Hva koster det å fikse denne?". Handsfreen kan det være har klart seg, men iPoden er død.

Maken til jalla-verksted har jeg aldri hørt om engang...

Skrevet

høres ut som det eneste riktige er å ta på badebuksa, kjøre til bavaria eller et annet merkeverksted å få orden på sakene. for et elendig verksted. går jo ann å gjøre feil, men da får de jo ta konsekvensene av det selv og ikke bare legge skylden på deg som kunde.

blir vel en ganske voksen regning i deres retning da vil jeg tro.

edit: angående hva du kan få dekket så hjelper forsikringsselskapet ditt deg helt sikkert med dette. de har jo sikkert også interesse av å vite hva som kan gå galt pga dette drittverkstedet så de slipper å bli sittende med regningen for det seinere.

Skrevet

dette er noe av det villeste jeg har hørt om av kundebehandling. en ting er at det kanskje lekker etter et ruteskift med pakning. det skjer en gang iblant med limte ruter også det. prisen man betaler for å gjøre opp for seg. er så sykt mye mindre en en missfornøyd rettogslett hadde det vert meg "dritforbanna" kunde. som selvfølgelig som deg hadde fortalt "advart" folk om å bruke det verkstedet. jobber selv på et verksted. det skjer sånne ting en skjelden gang, men det skal da fikses selvfølgelig. nei gni på med et krav om dekning av de tingene som ble ødelagt og full fiks.

Skrevet

Etter så ræva service så er det jo bare å slenge ut navnet på verkstedet her så andre slipper å bruke sånne folk...

Dette dreide seg om limt rute? Hvordan i allverden skal den "sette" seg når limet etter noen timer er tørket? haha.. Idioter..

Skrevet
Etter så ræva service så er det jo bare å slenge ut navnet på verkstedet her så andre slipper å bruke sånne folk...

Dette dreide seg om limt rute? Hvordan i allverden skal den "sette" seg når limet etter noen timer er tørket? haha.. Idioter..

ikke limt nei. Men ei pakning har det heller ikke med å "Trutne"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...