Azeton Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Har skiftet alt! av pakniger og topp osv. Men fortsatt tenner den ikke på sylinder nr 5. har skiftet på coilene. Har byttet om på pluggene. Plugg nr 5 er blank og fin mens de andre er mørke. Nå er det ikke lenge før jeg parkerer den på havetsbunn! Noen som vet hva problemet kan være? Bilen har stått på mekonomen der de har fikset det her. fikk beskjed der borte at sylindre og stempler så fine ut. og det er bare å kjøre. Etter og ha kjørt en liten stund å fått motoren varm merket jeg fort at bilen gikk like godt som en mopedbil!
Rayman Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 hvist det ikke er pluggen eller coilen kan det jo være brudd i ledningen ned til coil nr.5?
Azeton Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Det kan være godt mulig. Fins det noen grei måte måle se fram til dette på?
Azeton Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Putta en kullsvart plug i nr5ern og etter noen minutter på tomgang var den helt sot fri.. Noen som kan tyde fram dette for meg?
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Putta en kullsvart plug i nr5ern og etter noen minutter på tomgang var den helt sot fri.. Noen som kan tyde fram dette for meg? den får bensin, men ikke gnist.
ReiRud Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 skift pluggledning du...eller iallefall mål den som er der!
Ole@Automote Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Det letteste her må vell være å sette på ei tennings lampe å se om lyset blinker, da veit du om coilen får signal eller ikke. Den vil foresten ikke blinke om plugg eller coil er defekt heller, men de hadde du sjekka forsto jeg
BoSJo Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Prøv å sette i annen hjerne hvis du har mulighet til det. Der sitter 6 transistore i den, en til hver coil. Er en av disse brændt vil den ikke sende tændings signal til den coil. Nogen gange kan man bare relodde beine, andre gange må man bytte transistor
Azeton Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Prøv å sette i annen hjerne hvis du har mulighet til det.Der sitter 6 transistore i den, en til hver coil. Er en av disse brændt vil den ikke sende tændings signal til den coil. Nogen gange kan man bare relodde beine, andre gange må man bytte transistor Jeg har Megasquirt på bilen. så litt vanskelig og bytte den. Hvilken lampe? og hvor får jeg tak i en slik en?
Ole@Automote Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Biltema, würth, torshov eller lignende burde ha tennings lampe, er for å stille inn tenning på biler med fordeler, men egner seg godt til å teste coiler, plugger og pluggledninger på M50. Hvis den blinker så har du signal til coil, hvis den er død så er det no galt
Azeton Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 så denne vil fungere sjef? http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=134400
pelle123 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Kan vere at toppakninga er blåst på denne sylinderen. Da vil den jo ikke gå på denne. Og kommer det vann fra kjølekanalen inn i sylinderen forsvinner all sot. Tenkte på tennpluggen som ble "ren"
Ole@Automote Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 så denne vil fungere sjef?http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=134400 Jepp den vil fungere
Azeton Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Kan vere at toppakninga er blåst på denne sylinderen. Da vil den jo ikke gå på denne. Og kommer det vann fra kjølekanalen inn i sylinderen forsvinner all sot. Tenkte på tennpluggen som ble "ren" Om det er tilfellet blir jeg sint! for det er akkurat skiftet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå