stianhf Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Jeg har fått et nytt problem med bilen. Tenkte jeg skulle skylle ut sa kjølesystemet i dag, har ikke vært gjort selv om toppen ble byttet pga den var skjev pga overoppheting. Burde kanskje vært gjort når toppen ble byttet, men men... nå har jeg i så fall gjort det. Men nå fikk jeg også et problem som følge av dette (tror jeg). Fremgangsmåten jeg brukte, var å koble fra nederste slange på radiatoren og skylle ut av radiatoren. Etter den var ren, løsnet jeg den øverste slangen på radiatoren, og spylte med svakt trykk inn i slangen, så vannet sirkulerte i motoren og kom ut gjennom slangen som skal kobles nederst på radiatoren. Når det kun var rent vann som kom ut, koblet jeg slangene tilbake på radiatoren og forsøkte å starte bilen. Når jeg starter bilen, går den rett til max rpm med en gang. Jeg vet ikke hva dette kommer av, håper noen kan gi meg et svar? Problemet er nå løst.
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 her MÅ det vær gasspjeldet ditt som er åpent!
stianhf Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Gasswire har ikke hengt seg opp, har sjekket det. Får sjekke gasspjeldet i morgen, har ikke garasje, og det er litt for mørkt ute nå Rart om det er gasspjeldet, har ikke vært i nærheten av det mens jeg rengjorde motoren i dag...
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 bilen var i bruk etter toppoverhaling?? sjedde dette etter flushinga?
stianhf Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Toppen ble byttet hos BMW forhandler i Ålesund i sommer, og bilen har vært i bruk frem til i dag. Problemet oppstod i dag etter skylling av motoren.
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Hmm. ser du er haddøling! er visst det jeg og..! men ligger med influense så orker ikke gå ut døra. men dette må ver en bagatell å fikse!
stianhf Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 Mulig det er en bagatell, men jeg er ikke noen mekaniker så jeg finner ikke ut av problemet. Men jeg takker for all hjelp.
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Nå har jeg demontert og sjekket spjellhuset, men motoren er fortsatt like vill når den startes. Jeg koblet fra batteriet mens jeg skrudde, så motorstyringen skulle nullstille seg. Når alt var montert igjen og jeg koblet til batteriet, startet bilen nesten normalt, den gikk noen sekund på ca 1000-1500rpm før den plutselig ga full gass. Noen som har noen ideer å komme med?
oldetek Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 sjekk tomgangsregulatoren din. skjedde samme med min her ein dag. eg tok av regulatoren og rengjorde den. då blei den frisk igjen:)
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Har sjekket tomgangsregulatoren, den er ser ok ut, men har ikke en annen å sammenligne med...
kvalaracing Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 legg tomgangsregulatoren i bensin en stund og blås godt utav. ikke fått vann i noen kontaker slik att det kortslutter?def tps?
stianhf Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 Hva betyr tps? Skal prøve å legge tomgangsregulatoren i bensin, forhåpentligvis fikser det problemet...
oldetek Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 min og ser okay ut. prøv å vend litt att og fram på den ventilen i regulatoren.
George Constanza Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Kan være dette har noe meddet elektroniske. Hvis gasspjeldet er i orden og lukket, skal det ikke komme mer bensin og luft, enn det som er blandingen ved idell speed ,luften vil ikke komme pga av gasspjeldet er lukket. Bensinen vil bli en del kuttet pga lambadasonden sier ifra når det kommer ubrukt bensin til eksos. Dette gjør blandingen idell, jo mindre luft/oksygen som kommer, jo mindrre bensin kommer. Hjernen (ECM`en) bruker elektroniskesignaler fra sensorer som sensoren på luftmasse/mengdemåleren. ECM`en blander da opp en riktig luft-bensin blanding, på bakgrunn av denne sensoren og flere som, rpm sensoren, kjøletempratursensoren, oksygensensoren osv. Men skal motoren kjøre max rpm, må det jo komme max luft-bensin blanding. Men åssen kan det skje hvis ventilen på gasspjeldet er lukket. Tror jeg hadde prøvd å koble fra batteriet, og skiftet luftmassemålersensoren, eller tatt av sensoren/ene og sett hvordan motoren oppførteseg da. Åssen motor har du satt i, og hvilken hadde du før, for ledningsnettene er forskjellige mellom disse modellene/årsmodellene. Hadde prøvd å tatt en diagnose hos bmw. Da kan man se med en gang om det er noe av det elektriske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå