kazynor Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 pusler litt med tanken på å bruke bilen min til prosjektbil etter sommeren. frister sykt å bygge om motoren til turbo, men hvor mange hk kan jeg få ut av den? skal være kjørbar, og skal kunne holde mere en 100 mil hvis dere skjønner? skal ikke bli noe beist av en bil. så hvor mye er det mulig å hente ut av en 2 liter? bli jo nye stempler og innmat og slikt.
Mikke1981 Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hvor mye du kan hente ut ja.. Det er mye det! A-dekk kjører 0,9i ladetryk (260hk) Kjørt med det noen måneder nå etter som jeg har skjønnt. Og holder enda:) M50B20
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hehe for å si det slik...hvis jeg hadde fått ut ca 250 eller over så hadde jeg vært rimelig fornøyd. . hele planen min er at den skal virke så mye som en 320 som mulig...skal tilogmed sette på 320 merket bak...og blåse forbi folk som ikke skjønner noe hehe. hvor mye tåler original kassa og resten av drivverket og bakstilling?
Azeton Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hvor mye det tåler er jeg ikke sikker på. men at det tåler 250hk gjør det nok. clutch må nok skiftes. Det er ikke anbefalt å tøye grensene like langt som a-dekk heller!
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hehe sant det. ja klutch må byttes det vet jeg...men hadde vært greit om jeg kunne brukt mye av det gamle på bilen, bare ta det ut og overhale en del av det.
2mMy Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 a-dekk har vel pusha den stakkars m50b20 motoren sin helt opp til en 320hk med ca 1 bar i ladetrykk!
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hehe stakkars lille sak....tipper den drar noe så inni helvette....
Ballder Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Den til A-dekk går like bra som min 5'r med m50-b25. Kjører med c 0.5 i trykk. Du burde vel klare 220-230 med orginal motor og halvkilo'n i trykk.. Bensintrykkreg. og større dyser, så har du en motor som går og går og går ,',',',',',',',',',',',','
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hadde han a-dekk en prosjekt tråd eller noe? "Du burde vel klare 220-230 med orginal motor og halvkilo'n i trykk" mener du helt orginal motor? orginale stempler og pakninger?
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hehe det står det respekt av. og det holdt?
Ballder Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 hadde han a-dekk en prosjekt tråd eller noe? "Du burde vel klare 220-230 med orginal motor og halvkilo'n i trykk" mener du helt orginal motor? orginale stempler og pakninger? Helt urørt innvendig ja. Min holder jo, og når A-dekk sin går ennå har vi intet og frykte med en halv kilo så lenge den får bensin nok.
kazynor Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 hehe et sted hvor jeg kan få tak i specs til dette? og hvor mye måtte dere ut med for å få det til?
Ullsokk Skrevet November 2, 2007 Skrevet November 2, 2007 Hva slags specs tenker du på ? Clutchen ryker ved ca 250, så den må byttes. Ellers må du vel ha tilleggssprut hvis du skal over 0,5bar. Har du nok bensin, kommer man ganske langt med org innmat. Holder selv på å bygge på m50b20, og skal ha org innmat, men alt av pakninger skal byttes. Motoren er straks ribbet, og skal sjekke alt før det blir satt sammen igjen. Istedet for å dreie stempler skal jeg bruke 3,5mm MLS toppakning for å få riktig komp. Og selvfølgelig ekstra sprut. Blir et sted mellom 0,5 og 1 som jeg skal kjøre på. Får se etterhvert når det blir ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå