Gå til innhold

Linje ut e39


 Share

Anbefalte innlegg

Fant denne på Autopower.

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=55

Her beholdes orginalanlegget og man henter ut linjesignal før effekttrinnet i orginalstereoen. Er nok dette som vil gi det beste resultatet lydmessigt hvis man ønsker å beholde orginalt utseende i bilen.

En vakker dag skal jeg gjøre dette selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lett etter en slik oppskrift selv, hadde planer om etterhvert å rigge meg til med måleutstyr for å finne disse punktene for tilkopling selv. Nå slipper jeg heldigvis det :)

Må lodde på ledninger for hvær kanal + jord. På denne oppskriften var det bare tatt ut til bakkanalene, mens forkanalene var markert med to ledningsstumper. Kondensatorene var vel for støyisolering.

Det stod at nivået ut kunne være lavt for noen forsterkere, men skulle vel ikke være problem å finne riktig forsterker til dette. (Ikke min sterke side da) Det burde ikke ta alt for lang tid å gjøre dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men line out er vel line out uansett? Altså man lodder på en for høyre kanal og en for venstre kanal. Man kan vel velge å sette på forsterker som er 4-kanals og driver både frontsett og de i hattehylla? Eventuelt om man bare vil koble til subwoofer? Linje utgangen er vel ikke bestemt til en spesiell del av lyden i bilen? Eller har jeg misforstått nå?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det signalet som hentes ut er før effekttrinnet, og det er mulig at det kan være forskjell i nivået på dette signalet fra forsterker til forsterker. Man kan godt bruke en firekanals forsterker til de tilkoplingene man her fikser. Eneste du må huske på at disse er etter balanse og fader forran/bak kontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...