Torgeir E-36 328coupe Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Har i den siste tiden hatt et litt spesielt problem, det som skjer er at alle instrumentene i dashbordet "nuller seg ut" bensinmåler, temperatur, speedometer og turteller faller ned til 0 kan du si, samme stilling som de har når tenningen er av. I tillegg kommer serviceindikatoren opp. virker som om bilen reset'er seg selv uten at motoren stopper! Er som det blinker, alt blir som normalt etter at det har blinket. Litt vanskelig å forklare egentlig! Kommer hovedsakelig når motoren begynner å få driftstemperatur. Vil tro at det mest sannsynlig er jordfeil, noe som har hatt dette problemet før? Noen tips om hva som kan være feil?? mvh Torgeir
leifen Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 hadde samme problemet, eneste som hjalp var å bytte hele instrumentet. det kan bli dyrt, 6-7k
Torgeir E-36 328coupe Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 hmm, feil svar Ikke helt det svaret jeg var ute etter må jeg si. Hva du prøvde før du bytta instrumentene da leifen`?
leifen Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 leverte min inn til verksted (garanti). det første de gjor var å bytte alle kontaktene ol. så fikk jeg problemer første dagen jeg fikk den tilbake. leverte den inn igjen og da byttet de instrumente. men traff på den ene mekanikeren i ettertid, da snakte han om at det kunne ha vært et batteri som ligger i instrumentet. 6mnd siden det ble byttet og ingen problemer enda
Torgeir E-36 328coupe Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 Okei, jeg får ringe et verksted å høre. Skikkelig irriterende med sånn reset-funksjon! Takk for hjelpa leifen!
AC Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Heh Sånn var mitt instrument og. Det kom å jekk akkorat som det ville. Ei stund så var det heilt dødt Noen ganger virka ikkje speedo men turtall osv..men eg fekk meg aldrig tid til å fikse det.. Men kom tilbake av seg sjøl,å har virka fint etter(sikkert 3 år siden nå)
Ole@Automote Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Får jo kjøpt m3 speedometer på ebay for 1500kr da Ellers så har jeg bytta en del speedometer pga de feila du beskriver, er ikke batteri i e36 speedometeret vet e30 har det
efjeldse Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Har hørt om flere som har hatt det problemet på e36.. Det er dårlig kontakt bak der en plass.. Du kan jo prøve å ta det ut, rengjøre godt og passe på at alt har god kontakt
Torgeir E-36 328coupe Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Mere og mere som tyder på at det blir instrumentbytte Kan det være at tenningslåsen har dårlig kontakt, men da villa kanskje motor ha stoppa også?? Får se hva ebay har å tilby... Takk for tips godt-folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå