Sir Amp Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Hei! Som tittelen sier har jeg problemer med varmeapparatet på min 520i (e28 (-87 mod) ) jeg misstenker ventilen som styrer vannstrømmen inn i registeret, siden jeg har sjekket at registeret ikke er tett (løsnet slangene som går inn torpedoveggen og spylt vann gjennom) Men det hadde jo vært fint å være sikker før jeg gjør noe drastisk, er det noen som vet noe om den styringen? f.eks om den skal være lukket eller åpen når man kobler fra ledningen som kommer fra styringen inne i cupeen. en annen ting som kunne gjort seg å teste er selve styringen i cupeen, jeg jobber som elektriker og har tilgang på endel instrumenter, så hvis det er noe som kan måles på kan det ordnes
Morty999 Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 jeg hadde samme problem da jeg monterte annen motor i bilen min.. men skal vist være en vakumlslange ifra innsuget på motoren og inn til en sånn temperaturføler inne i bilen.. det fant jeg ut etter å ha røska vekk hele den ventilsaken.. hehe... så det skal være en vakumslange inn til en temp føler som sitter oppunder dashbordet på venstre siden...
Sir Amp Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 takk for svar, men hva mente du egentlig? at slangene er løse/ ødelagte?
rolfi Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Er problemet at det ikke er varme i det heletatt? Ta opp varmeventilen og få noen til å skru på varmt og kaldt inni bilen. Da ser du om den beveger seg, gjør den ikke det er den ødelagt. I min var pakningen ødelagt, jeg bare røska vekk hele pakningen og satt ventilen tilbake. Har nå fått tak i ny, men ikke montert den enda. Jeg hadde problemer med at den ikke ville gi varme når jeg var over en viss hastighet. Har samme problemet enda, men nå er det som oftest over 80
Sir Amp Skrevet November 3, 2007 Forfatter Skrevet November 3, 2007 ingen varme i det hele tatt nei, ja får vel kansje prøve det hvis ingen har peiling på noe bedre måte, selve ventilen sitter litt nedafor og bakafor så det hadde vært allright å få konstatert feilkilden før jeg begynner å demontere allt som er
Sir Amp Skrevet November 4, 2007 Forfatter Skrevet November 4, 2007 Hei igjen! idag var jeg ute og kjørte, og hadde dårlig tid, det i kombinasjon med en ganske lang og bratt oppoverbakke førte til ganske høyt gasspådrag og turtall. Jeg tror, uten å være helt sikker, at det da kom litt varm luft. Men det begynte helt på slutten av bakken, så det gav seg med en gang jeg slapp gassen. sier dette noen noe?
Sir Amp Skrevet November 5, 2007 Forfatter Skrevet November 5, 2007 Hei! ser dessverre ut til at det begynner å skorte på ideene... Er det noen med en tilsvarende bil som kunne gjort meg en stor tjeneste? Med varm bil og vifta på full guffe, trekke ut den elektriske tilkoblingen til ventilen (som er tilkoblet en slange fra motor og en inn torpedoveggen) Det er hurtigkontakt på ledningen så er bare å dra ut og enkel å sette på plass igjen, og fortelle hva som skjer? Sånn jeg ser det er det 2 muligheter: luften blir varm eller luften blir kald. håper noen kan hjelpe meg tusen takk
Sir Amp Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 tusen takk for god hjelp, løsningen ble å løsne hele varmeventilen, skru den fra hverandre, rense den og gi den en omgang med crc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå