Gå til innhold

Diverse EL feil E39! Hjelp! :D

CEJ
 Share

Anbefalte innlegg

Har diverse el feil på E39`en min:

Abs og antispinn virker ikke, lyser ikke i noen av lampene heller, tok diagnose og den sa at venstre abs sensor foran var gåen.. men burde det ikke ha lyst noen lamper og?!

og hver gang jeg skrur av tenninga, så blinker lysa i dashen + utenfor bilen en gang, akkurat som om tenninga skrur seg av og på en ekstra gang.

og idag skjedde det noe merkelig, hadde tatt av minuspolen og ladet batteriet i natt.. når jeg satte den på igjen og prøvde å starte bilen, så gikk starteren rundt og lagde noen sabla fæle lyder, hørte at den slo inn og at motoren gikk rundt, men motoren ville ikke starte.. dro den på starteren i 30-40sek ca. før jeg fikk start på den, og da var den sur som fy.. rusa den opp og den var helt fin igjen.. har ikke hatt problemer med å starte den etter det..

noen tips?

hvor sitter det sikringer på bilen? har sjekka baki ved batteriet, og under dashen på passasjer siden, og alle sikringer er hele de to stedene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takker!

varme i setet på fører siden virker heller ikke, lyser i bryteren når jeg trykker på den, men skrur seg av med en gang..

hmm må være noe brudd noe sted.. :/

dårlig jording eller noe, men finner ikke ut av det!

jo og en ting til, hvis jeg setter på varme/kulde på førersiden på beina, så står den på max varme på bena, noe som blir jævlig varmt :P så må skru det av + skru av tenninga etc for at det skal bli "normalt" igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på setevarmen å la den stå på uten at du sitter i bilen. Har det vært et "kne" i sutteputa så er det garantert brudd i elementet. Rygg elementet derimot skal det noe til å ta kålen på. Så etter en stund så burde det bli varmt i ryggen.

Noen endrer innstillingen for setet for å finne rette innstillingen der varmen funker.

Det hjelper nemlig å flytte tyngdepunktet hvor dumt det enn høres ut.

Å skifte dritten er et makkverk uten sidestykke. Om du har skinn så er det egentlig bare å glemme. Da er det bedre å kjøpe seter der alt er i "funk".

Når det gjelder den varme greia di så er det tydelig at ett eller annet må nullstilles i form av tenning av/på.

Er det vifta som går på full guffe ellere er det temeraturen som ikke lar seg endre ?

Regner med det er klima du har.Elektronisk regulering av temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aircondition, elektronisk temp ja.

ja er ikke vifta som henger seg på fullt, er varmen som ikke lar seg styre på bena.. ellers fungerer alt helt 100% ..

hvis jeg f.eks tar på 16grader på bena, blåser det glohett på fører siden, og som det skal på passasjer siden..

men hjelper ikke å skru på sete varmen uansett, skrur seg av med en gang uansett.. iløpet av et millisekund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være en temp.regulator som er gåen , eller om du har dobb.sone så kan det være et register som har røket .

På setet ditt så er det nok et brudd. Men du kan titte under , der finner du en klyse med koblinger. En er festet med strips helt i forkant av setet , og en henger sånn ca. midt på setet.

Sjekk at alt er koblet til. Koble de fra og koble de til igjen. Ha på litt elektro spray eller no liknende.

Dette er jo nesten gratis , og hjelper det så er jo det supert. Hvis ikke så ligger nok feilenn i elementene , og det er ikke så veldig billig med mindre du SKAL ha varme. Ligger på ca 4000.- pluss en god slump arbeid. Brukt sett med seter så jeg annonsert for 1500.- inne på forumet her i dag.Da var baksete og dørsider inkludert.Hvis du ikke har skinn , så tipper jeg du er heldig med farge også. Mener dette var grå veour. Skinn trenger ikke å koste mer enn 7000.- Men husk å spørre om setevarmen funker. Det var en liten svakhet fra 96 til 99 mod.

Når det gjelder klimaanlegget så ville jeg spurt på et bmw verksted. Tror ikke det har noe med sikringer å gjøre.

Du har nok ett eller annet som påvirker elektronikken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, ja, varmesetet er ikke verdens undergang at ikke virker! skal prøve å se etter brudd på ledningene, og prøve å "rense" kontakten.

skulle nesten ha funnet ut av el.feilene jeg har ja, er så mange feil, og er litt små irriterende.. spess at ikke abs og antispinn virker..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setevarme som skrur seg av med en gang kan være selve bryteren som er defekt. Hadde en E36 med samme feil og det ble bra ved bytte av bryter.

DSC lampa burde lyse når en ABS sensor har tatt kvelden. ABS sensorene på disse bilene er dårlige. Har byttet 8 stk på min 2000 modell siden den var ny...Går an o ohme dem for å se hvem som er defekt. De er lette å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...