Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er jo greit at Thermostaten åpner når den skal luftes?

Var ferdig luftet lenge før termostat åpnet på min ihvertfall.

Stor sett alle termostater har et lite hull der luften skal komme forbi.

Er det ikke det på en termostat så blir det garantert krøll dersom termostat huset ikke er konstruert slik at kjølesløyfen passerer i bakkant av termostat før den blir driftsvarm.

Skrevet

nå har jeg sjekke å fått litt hjelp av en annen som har litt peiling å vi fant ut at den ene slangen ifra radiatoren til termostathuset blir glovarm under kjøring,Og den andre slangen på andre sia av termohuset er like kald som om motoren ikke hadde kjørt seg varm, altså "utetempratur" så det blir tydeligvis ikke gjennomstrømming av kjøleveske i radiatoren.

Så Tenker det er termostaten som har tatt kvelden, skal plukke den av imorgen å sjekke,å kjøre litt uten tenker jeg,

Luft ferdig systemet idag men må luftes igjen pga den ble for varm under testkjøring igjen, (er vist en trykkventil av noe slag under radiatoren som slepper ut vannet når det koker)

så skal lufte igjen imorgen å ta av termostaten og teste:) regner med det blir bra!

btw, hvar ikke noe sak å lufte kjølesystemet på den, stilte den bare i en liten oppoverbakke,skrudde opp lufteskruen som er atme påfyllingstanken og helte i veske til det rant ut veske av luftehullet uten bobler,

hadde ikke motoren igang bare litt men det tror jeg ikke hadde noe stor betydning egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...